تولیدکننده برنج داخلی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

برنج ایرانیِ تقلبی ۶ هزار تومان شد/ دولت می‌داند اما کاری نمی‌کند

کدخبر: 2070219

نقی زاده گفت: هر روز در بازار برنج فروشان ۲۰ کامیون برنج خارجی خالی کرده، با برنج داخلی مخلوط می کنند و برنج وارداتی را به اسم برنج داخلی عرضه می کنند.

محمود نقی زاده، تولیدکننده برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » گفت: بازار برنج این روزها بسیار سنگین است و خریدی نیز صورت نمی گیرد، از طرفی بازار به دست دلالان افتاده است و هیچ کس نیز جلوی آن‌ها را نمی گیرد، نه تعزیرات و نه بازرگانی.

وی افزود: دلال‌ها برنج ایرانی را با برنج وارداتی مخلوط کرده و با قیمتی حدود 6 هزار تومان یعنی یک کیلو کمتر از قیمت برنج داخلی به دست مصرف کننده می دهند، بدون شک بسیاری از ارگان‌های نظارتی نیز از این موضوع باخبر هستند اما هیچ کاری در این رابطه انجام نمی دهند.

این شالیکوب گفت: در بابل که یکی از مراکز تولید برنج است نیز این کار صورت می گیرد به طوری که برنج خارجی به اینجا وارد می شود تا با برنج خارجی مخلوط شود و به دست مشتری برسد، در واقع هر روز در بازار برنج فروشان 20 کامیون برنج وارداتی خالی می کنند و با برنج طارم مخلوط می کنند و به اسم برنج داخلی به فروش می رسانند. بدون شک این هم به ضرر مصرف کننده و هم به ضرر تولیدکننده محصول داخلی است.

ارسال نظر: