یادداشت/ حمید رسایی

آیا در این چند سال، وزرای پیشنهادی یا فتنه‌گران تغییری کرده‌اند؟!

کدخبر: 2070409

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به عدم اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی به‌خاطر عدم مرزبندی با فتنه ۸۸ نوشت: آیا در این چند سال این آقایان یا فتنه‌گرانی که از آنها حمایت می‌کردند، تغییری کرده‌اند؟!

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم نوشت:

آقایان صالحی امیری، دانش آشتیانی و سلطانی‌فر برای سه وزارتخانه معرفی شده‌اند.

گذشته از این که سه وزیر معرفی شده شرایط تخصصی و عمومی مورد نیاز در هر بخش را برخوردارند یا نه، نکته مهم تر، پایبندی آنها به خطوط قرمز نظام اسلامی است که به صراحت از سوی رهبر انقلاب به دولت حسن روحانی ابلاغ شده است.

امام خامنه ای یک سال پس از شروع به کار دولت یازدهم در دیدار هفته دولت، خطاب به رئیس و اعضای کابینه فرمودند: «علائق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن، نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند. در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند. (93/6/5)

یک هفته بعد از این جلسه، سایت ریاست جمهوری با انتشار خبری از جلسه هیأت دولت اعلام کرد: «حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی از تمامی اعضای دولت خواست تا همه ارشادات و توصیه های مقام معظم رهبری را اجرایی نموده و گزارش اقدامات انجام شده را در ارتباط با یکایک موارد، ارائه کنند. دکتر روحانی همچنین معاون اول خود را مامور تهیه و ارائه گزارش کامل از تحقق رهنمودهای رهبری کرد.» (93/6/12)

دوسال از آن ایام گذشته و حسن روحانی و دولتش حتی یک خط هم در این زمینه گزارش نداده اند هر چند رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون! تا الان بارها و بارها دلسوزان نظام اسلامی و در مواردی چهره های مدافع دولت، از قوت گرفتن افراطیون در دولت خبر داده و گلایه کرده اند. متأسفانه دولت در پایبندی به این خطوط قرمز، پایش لنگ می زند؛ نمونه اش معرفی سه گزینه پیشنهادی برای وزارت خانه های فرهنگی است.

هر سه گزینه های پیشنهادی در ابتدای کار دولت، به مجلس نهم معرفی شدند و بر اساس مستندات روشنی که آن ایام ارائه شد، علاوه بر اشکالات دیگر، ارتباط این چهره ها با فتنه سال 88 و موفق نبودن آنها در جدا کردن خود از فتنه، سبب شد تا ایشان نتوانند رأی لازم را کسب کنند. آیا در این چند سال این آقایان یا فتنه گرانی که از آنها حمایت می کردند، تغییری کرده اند؟!

برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، علاوه بر سوابق و شرایط عمومی و توانایی های فردی، یکی از مهمترین شرایط پایبندی آنها به خط قرمز تبیین شده (فاصله با فتنه و فتنه گران) از سوی رهبری انقلاب است. اکنون که گزینه های پیشنهادی باید برنامه خود را برای وزارتخانه های معرفی شده اعلام کنند، بجاست تا در کنار برنامه ها از میزان پایبندی خود به این خط قرمز هم بنویسند.

هر سه گزینه پیشنهاد شده طبعا و قطعا در سخنان خود از امام، رهبری، انقلاب و نظام دم خواهند زد، اما بنابر شاخص تعیین شده از سوی رهبری این دم زدن کفایت نمی کند بلکه عمل آنها باید ثابت کند به این خط قرمز پایبند بوده اند.

بدیهی است که طرفداری از امام و نظام با حمایت از کسانی که از فتنه و آشوب ها حمایت کردند، نمی سازد. همانطور که امام خامنه ای فرموده اند: «موضع بنده در این مورد کاملاً صریح است؛ من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنّتی و از این حرف هایی که می زنند، مطرح نیست؛ من به این اسم ها اصلاً اهمّیّتی نمی دهم و توجّه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ امّا روی مسئله‌ فتنه حسّاسم.

حالا البتّه اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند امّا یک عدّه‌ای سردمداری می کردند، یک عدّه هم سوءاستفاده کردند و گفتند "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است"؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید می کردند که نکردند، حالا هم یک عدّه‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرف‌داری از امام و طرف‌داری از نظام و طرف‌داری از انقلاب هم بزنند! این نمی شود، این قابل قبول نیست. این پدیده ‌بسیار بدی است، پدیده‌ زشتی است، این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم.» (95/4/12)

ارسال نظر: