در بیانیه‌ای اعلام شد؛

شعب بین‌الملل بانک صادرات از فهرست تحریم‌ها خارج شد

کدخبر: 2070971

بانک صادرات ایران در بیانیه‌ای با اشاره به تصمیم جدید وزارت دارایی انگلیس برای رفع توقیف دارایی‌های این بانک اعلام کرد: شعب بین‌الملل بانک صادرات و شعبه لندن، از فهرست تحریم‌ها خارج شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بانک صادرات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتشار خبر رفع تحریم های بانکی از سوی شورای اجرایی اتحادیه اروپا، نگاه جدیدی را برای همه ذینفعان، سهامداران و دوستداران بانک صادرات ایران به ارمغان آورد. تحریم‌های بین‌المللی، در کنار دیگر مشکلات، گره‌های ناگشودنی بر کار این بانک زده بود که با تدبیر و دور اندیشی مقام معظم رهبری مدظله العالی و تلاش دولت تدبیر و امید، طی مذاکرات متعدد با مقامات مختلف اتحادیه اروپا و با تمهیدات پیوسته حقوقی بانک گشوده شد تا به یاری خداوند و تلاش مجدانه کارکنان بانک، بویژه در شعب و واحد های خارج از کشور، خروج از تحریم شعب بین‌الملل بانک صادرات ایران و شعبه لندن، فصل جدیدی را آغاز کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: برداشته شدن انسداد از دارایی های بزرگترین بانک بورسی کشور که به تنهایی دارای بیش از پنجاه درصد توانمندی های نظام بانکی در خارج از کشور است، نه تنها برای ذینفعان این بانک بلکه برای کل اقتصاد کشورنیز نوید بخش و مفید است. از این رو امید می رود ورود مجدد به عرصه بانکداری بین‌المللی با در نظر گرفتن توانایی ها و ظرفیت های بالای این بانک و ارتقای پیوسته آن، آثار اقتصادی فراوانی از جمله تسهیل و تسریع در تجارت بین‌الملل، کاهش هزینه‌های مبادلات ارزی، افزایش سرمایه‌گذاری را بوجود آورد و ثمرات بانکی همچون افزایش ارزش سهام بانک، تنوع خدمات ارزی، افزایش سود آوری را نیز در پی داشته باشد.

به باور صاحبنظران، این گشایش، اعتبار و قدرت چانه زنی در معاملات بین الملل، ارایه خدمات متنوع ارزی را به عنوان یک ارزش در پی خواهد داشت. این افتخار می تواند در کنار هوشیاری و هدایت دقیق موضوع، بدون شتاب زدگی، ارزنده ترین نتیجه و دستاورد را برای سهامداران، همکاران و مشتریان بانک به ارمغان آورد باشد که در طول سالهای سخت گذشته علی رغم فشارها و تنگناهای بین المللی صبورانه و همدلانه با این بانک همراهی داشته اند.

ارسال نظر: