اختصاصی «نسیم آنلاین»:

بورس تهران نیم ساعت دیرتر زنگ معاملات را به صدا در آورد/ سرگردانی ۸ میلیون سهامدار در بازار سرمایه!

کدخبر: 2071110

این رخداد نتیجه‌ای جز به حاشیه بردن فعل و انفعالات بازار سرمایه و ایجاد اختلال در معاملات دستکم هشت میلیون فعال بازار سرمایه در پی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، معاونت بازار بورس در اطلاعیه ای به کارگزاران اعلام داشته که بازگشایی تمامی بازارها در بورس اوراق بهادار تهران مقارن با روز شنبه هشتم آبان ماه با 30 دقیقه تاخیر آغاز خواهد شد.

معاونت بازار بورس، در این اطلاعیه اشاره ای به جزییات علل این رخداد نکرده اما هسته مرکزی معاملات بورس، بارها در ابتدای صبح با تاخیر فعالیت خود را کلید زده است.

این رخداد، نتیجه ای جز به حاشیه بردن قبض و بسط بازار سرمایه و ایجاد اختلال در معاملات دستکم هشت میلیون فعال بازار سرمایه درپی نخواهد داشت. این اختلال در هسته معاملات بورس تهران، چندمین اختلالی بوده که دستکم در یکسال اخیر رخداده است.

کارشناسان،سیستم معاملاتی موجود در بورس را یک "سیستم وب بیس" برشمرده اند که با افزایش حجم معاملات با مشکل مواجه می شود و اذعان داشته اند که سیستم معاملات موجود در دوران تحریم طراحی و پیاده سازی شده که قطعی های مکرر سیستم معاملات،باعث کاهش سرمایه گذاری در بورس می شود،زیرا این اشکالات در سیستم تصمیم گیری معامله گران و سرمایه گذاران اختلال ایجاد می کند.

گفته می شود، سازمان بورس به دنبال آن است که سیستم هسته مرکزی معاملات بورس اوراق بهادار را به روز رسانی کند هرچند که تا این جای کار، جزییاتی از این اقدام سازمان بورس به فضای رسانه ای کشور درز نکرده است.

ارسال نظر: