شورای امنیت حمله به مدارس در سوریه را محکوم کرد

کدخبر: 2071160

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات نظامی به مدارس در استان‌های "ادلب" و "حلب" سوریه، خواستار تحقیق درباره این اتفاقات شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز جمعه خود حملات اخیر به مدارس سوریه در استان‌های ادلب و حلب را محکوم کرده و خواستار تحقیقات کامل درباره این حوادث شدند.

پس از حمله به مدرسه‌ای در استان ادلب، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن اطلاعاتی را مشاهده کرده است که نشان می‌دهد روسیه و سوریه مسئول اصلی انجام این حمله هستند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز ضمن رد این ادعاها تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که تصاویر و فیلم‌های ویدئویی از حمله هوایی ادعا شده که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، ساختگی است.

روز پنجشنبه نیز کوناشنکوف تصریح کرد: تروریست‌ها به مدرسه‌ای در غرب حلب حمله کرده‌اند. در این حمله 3 کودک کشته و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت گزارش های مربوط به حمله به مدرسه‌ای در استان ادلب را که منجر به کشته شدن حداقل 22 کودک شده و همچنین حمله به مدرسه‌ای در بخش غربی حلب را که منجر به کشته شدن تعدادی کودک شده، محکوم می کند و خواستار تحقیقات کامل و بی طرفانه در این زمینه است.

اعضای شورای امنیت از همه طرف‌ها خواستند تا به قوانین انسانی تحت هر شرایطی پایبند باشند.

ارسال نظر: