سعد حریری:

دغدغه اصلی‌ام پایان خلأ ریاست‌جمهوری در لبنان است

کدخبر: 2071165

در آستانه جلسه پارلمان لبنان برای تعیین رئیس جمهور آینده این کشور و افزایش هواداران کاندیداتوری میشل عون، رئیس جریان "المستقبل" لبنان تأکید کرد که دغدغه اصلی وی پایان دادن به خلأ در کرسی ریاست‌جمهوری این کشور است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از سایت ارم نیوز، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان در سخنانی گفت: "گزینه حزب‌الله خلأ در پست ریاست جمهوری است" و آنچه امروز در لبنان رخ داده، پیروزی برای عربستان است چراکه توافقنامه الطائف و ثبات پیروز شد و خلأ به زودی پایان خواهد یافت.

حریری گفت که به نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیت و قصدش برای پایان دادن به این خلأ را ابلاغ کرده است.

وی گفت: من زمانی که سلیمان فرنجیه، رئیس جریان "المرده" را به عنوان نامزد خود معرفی کردم تردید داشتم و پس از دیدار با وی دیدم که ما درباره بسیاری از مسائل باهم اتفاق نظر داریم. با میشل عون، رئیس فراکسیون "تغییر و اصلاح" لبنان نیز درباره امور کشور و اقتصاد توافق داریم.

وی گفت: ما منتظر جلسه انتخاب رئیس‌جمهور برای نهایی کردن تمامی مسائل به ویژه مساله نخست وزیری هستیم. من از مدت زمانی دور خود را تسلیم منفعت لبنان کرده‌ام. من آماده فدا کردن جان خود نه به خاطر دیگران بلکه به خاطر این کشور و مردمی هستم که بعد از دو سال و نیم خلأ در پست ریاست‌جمهوری اعتمادشان را به مسئولان سیاسی از دست داده‌اند.

حریری تأکید کرد: دغدغه اصلی من پایان دادن به خلأ موجود در ریاست جمهوری است. من گفتگو با میشل عون را آغاز کردم. قدرت‌هایی هم هستند که برای پیشبرد حل مسئله ریاست جمهوری لبنان تلاش می‌کنند.

سعد حریری اخیرا حمایت خود را از نامزدی میشل عون برای تصدی پست ریاست‌جمهوری اعلام کرد تا به این ترتیب راه را برای نخست وزیر شدن خود باز کند.

قرار است پارلمان لبنان پس فردا دوشنبه ۳۱ اکتبر جلسه‌ای را برای انتخاب رئیس‌جمهور آتی لبنان برگزار کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: