نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین:

در پارالمپیک ۲۰۲۰ عملکرد بهتری خواهیم داشت/ سهمیه ورزش بانوان ایران در ریو بیش از ۳ برابر لندن بود

کدخبر: 2071323

بتول مشرف جوادی، نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین پیرامون عملکرد بانوان در بازی‌های پارالمپیک ریو و برنامه‌ای پیش رو گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بتول مشرف جوادی، نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین پیرامون عملکرد بانوان در بازی های پارالمپیک ریو و برنامه های پیش رو گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی در خصوص عملکرد ورزش بانوان ایران در بازی های پارالمپیک ریو گفت: به نسبت بازی های پارالمپیک لندن، هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت با رشد قابل توجهی در ورزش بانوان مواجه بودیم. درلندن با 7 ورزشکار در سه رشته ی دوومیدانی، تیراندازی و تیر و کمان حضور داشتیم و در مجموع به یک نشان طلا و 2 برنز دست پیدا کردیم. در بازی های پارالمپیک ریو اما با 23 ورزشکار در رشته های دوومیدانی، تیراندازی، تیر و کمان، والیبال نشسته و قایقرانی حضور داشتیم و به 3 نشان طلا انفرادی و یک نشان نقره تیمی میکس دست یافتیم.

مشرف جوادی خاطر نشان کرد: البته در بخش کامپوند نیز برای اولین بار در پارالمپیک نماینده داشتیم و خانم عباسپور به عنوان چهارم این رشته دست یافت و والیبال نشسته بانوان نیز در اولین حضور پارالمپیکی خود در جایگاه پنجم قرار گرفت و این عملکرد بسیار ارزشمند است. همچنین در قایقرانی نیز برای اولین بار ایران در پارالمپیک حضور یافت و یک بانو نماینده کشورمان در این رشته بود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون افزود: در والیبال نشسته اگر گروه بندی به صورت عادلانه انجام شده بود و دو تیم قدرتمند چین و آمریکا در گروه ما نبودند، شانس زیادی برای رفتن روی سکو داشتیم. اما به هر حال عملکرد تیم ما در این مسابقات خوب بود و امید این می رود که در دوره های بعدی روی سکو برویم. به صورت کلی صرف نظر از کسب مدال، بانوان ایران در ریو عملکرد خوبی داشتند و البته در بعضی رشته ها مانند تیراندازی با توجه به سابقه ی ورزشکاران و رکوردهایی که در مسابقات جهانی و کسب سهمیه داشتند، انتظار بیشتری می رفت اما خوشبختانه در همین رشته توانستیم به دو نشان طلای ارزشمند دست پیدا کنیم.

وی در ادامه گفت: بعد از بازی های پارالمپیک بلافاصله مسابقات قهرمانی کشور آغاز شد و تاکنون در رشته های دو ومیدانی، بوچیا و بدمینتون مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کرده ایم و تا پایان سال این رقابت ها در رشته های والیبال نشسته، تیراندازی، شنا و بسکتبال با ویلچر هم برگزار خواهد شد.

مشرف جوادی افزود: البته در کنار مسابقات قهرمانی کشور، رقابت های باشگاهی نیز تدارک دیده شده و تا این لحظه دور رفت مسابقات باشگاهی تنیس روی میز انجام شده و در مسابقات آزاد تیراندازی را نیز به تازگی برگزار کردیم و در چند رشته ی دیگر نیز تا پایان سال مسابقات باشگاهی انجام خواهد شد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن مسابقات پاراآسیایی جوانان و نیز مسابقات پاراآسیایی 2018، برگزاری مسابقات داخلی نظیر قهرمانی کشور و لیگ های باشگاهی می تواند به تقویت و توسعه ورزش بانوان کمک شایانی کند و در کنار آن استعداد یابی نیز انجام شود و بتوانیم برای رویدادهای بزرگ پیش رو نیروهای جوان و مستعد را جذب کنیم و این مساله همواره از سیاست های فدراسیون بوده است.

وی گفت: در کنار این برنامه ها، دوره های داوری و مربی گری نیز به صورت مداوم برگزار می شود و به تقویت کادر داوری و فنی بانوان نیز توجه ویژه ای داریم.

مشرف جوادی خبر داد: کمیته ملی پارالمپیک اقدام به تشکیل کمیته ی ورزش زنان نموده است و آیین نامه ی این کمیته به تصویب رسیده که هدف آن توسعه ورزش قهرمانی و همگانی با رویکرد توانمند سازی بانوان و ارتقا جایگاه ورزش بانوان ایرانی در سطح بین المللی، حفظ تندرستی و بالابردن سطح سلامت زنان پیش بینی شده است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون در ادامه افزود: با توجه به عملکرد ورزش بانوان ایران در بخش پارالمپیک و اذعان مسئولین برگزاری مسابقات ایران می تواند در مسابقات بعدی در بسیاری از رشته ها روی سکو برود و قطعا عملکرد بهتری به نسبت ریو خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: در تمام رشته ها تا پایان سال استعداد یابی انجام می شود و در مسابقات پاراآسیایی جوانان تلاش می کنیم با جذب و به کار گیری نیروهای جدید زیربنای خوبی برای تیم های ملی فراهم کنیم و این مسابقات به گونه ای تدارکاتی بازی های پارالمپیک 2020 نیز خواهد بود.

نایب رییس امور بانوان ورزش جانبازان و معلولین با اشاره به عملکرد خوب بانوان در بازی‌های پارالمپیک ریو، گفت: اگر چه کسب 3 مدال طلا و یک نقره در این دوره از بازی‌ها، راضی‌کننده بود اما با توجه به افزایش 3 برابری حضور بانوان نسبت به لندن، انتظار مدال‌های بیشتری داشتیم.

بتول مشرف جوادی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از عملکرد ورزشکاران معلول اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد بانوان ورزشکار اعزامی به بازی‌های پارالمپیک ریو نسبت به لندن و حضور 23 ورزشکار در این دوره از بازی‌ها، انتظار داشتیم از نظر کیفی نیز جایگاه بهتری نسبت به لندن داشته باشیم که البته کسب 2 مدال طلا توسط ساره جوانمردی و یک مدال طلا و نقره در رشته انفرادی و میکس تیروکمان توسط زهرا نعمتی، نسبتاً راضی کننده بود.

وی افزود: در این دوره از بازی‌ها چون قایقرانی، والیبال نشسته بانوان و کامپوند برای اولین‌بار در بازی‌های پارالمپیک حضور پیدا می‌کردند، انتظار مدال‌آوری از این رشته‌ها را نداشتیم. اما امیدوارم که در بازی‌های پارآسیایی آینده از نظر مدال‌آوری وضعیت بهتری پیدا کنیم و در این رشته‌ها نیز صاحب مدال شویم.

نایب رییس امور بانوان فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: من یقین دارم در صورت سرمایه‌گذاری بهتر روی برخی استعدادها از جمله؛ محدثه کهنسال و سمیه عباسپور در تیروکمان می‌توانیم در آینده به مدال‌های بیشتری در این رشته دست پیدا کنیم. این دو ورزشکار در ریو نیز عملکرد راضی‌کننده‌ای داشتند، اما به دلیل بی‌تجربگی و حضور کمتر در صحنه‌های بین‌المللی و جهانی، نتوانستند به مدال دست پیدا کنند. قطعا با انگیزه بالایی که محدثه کهنسال دارد، در آینده می‌تواند همانند زهرا نعمتی جایگاه خوبی در تیروکمان پیدا کند.

مشرف جوادی همچنین پیرامون والیبال نشسته بانوان اظهار کرد: والیبال نشسته بانوان اگرچه به مقام پنجم دست پیدا کرد، اما عملکردش راضی کننده بود و انتظاری بهتر از کسب مقام پنجمی نداشتیم. من معتقدم این تیم در صورت حمایت بیشتر می‌تواند در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا اندونزی روی سکو قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: من مطمئنم در تمام رشته‌هایی که در بازی‌های پارالمپیک ریو چهارم تا ششم شدیم، با سرمایه‌گذاری بیشتر و حمایت بهتر، می‌توانیم در بازی‌های پارآسیایی آینده از نظر مدال‌آوری به جایگاه بهتری دست پیدا کرده و ورزشکاران خوبی را برای پارالمپیک آینده آماده کنیم.

ارسال نظر: