مدیر عامل شرکت صرافی ملی ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دلار بالای ۳۶۰۰ تومان به دلیل نزدیکی به اربعین است/ مردم به اندازه نیاز خود دلار بخرند/ گرانی دلار پایدار نیست

کدخبر: 2072161

محمود شکسته بند گفت: مردم در شرایط حاضر، چنانچه قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند بهتر است که به اندازه نیاز واقعی ارز خریداری کنند چرا که این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود

مدیر عامل شرکت صرافی ملی ایران در گفتگو با « نسیم آنلاین » افزایش ناگهانی قیمت ارز در روزهای اخیر را برخاسته از رشد تقاضای مسافران برای مسافرت به عتبات عالیات و در پیش رو بودن اربعین حسینی دانست و در عین حال تاکید کرد که در این مدت، بانک مرکزی کمتر از دوران قبل، ارز به بازار تزریق نکرده است.

امروز در بازار ارز پایتخت، صرافی‌ها هر دلار آمریکا را به نرخ 3620 تومان، یورو را با قیمت 4030 تومان و درهم امارات را با نرخ 992 تومان عرضه کردند. هر چند که این ارزها به ترتیب با نرخ‌های‌ 3623 تومان برای دلار، 4016 تومان برای یورو و‌ 993 تومان برای درهم امارات هم داد و ستد شده است.

نجواهایی در بازار ارز وجود دارد دایر بر اینکه بانک مرکزی نسبت به تزریق ارز در روزهای اخیر با احتیاط بیشتری عمل کرده، هر چند که این زمزمه ها از ناحیه فعالان بازار ارز تهران تایید نشده است.

"محمود شکسته بند" در گفتگو با «نسیم آنلاین» اذعان کرد که نوسانات نرخ ارز و پارامترهای دخیل در تعیین قیمت دلار، بسیار فراتر از آن است که مردم عادی سر رشته ای در آن داشته باشند و گفت که بهتر است مردم عادی وارد چرخه خرید و فروش ارز نشوند.

به گفته وی، مردم در شرایط حاضر، چنانچه قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند بهتر است که به اندازه نیاز واقعی ارز خریداری کنند چرا که این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود.

شکسته بند، تصریح کرد که بانک مرکزی تصمیم دارد تا ارز را تک نرخی سازد و برآورد کرد که قیمت مطلوب ارز در این شرایط، رقمی در محدوده 3600 تا 3700 تومان بوده که با توجه به نرخ تورم 7 درصدی، رقمی عادلانه است.

به گزارش «نسیم آنلاین» نتایج یک بررسی نشان داده که قیمت ارز از مرداد ماه سال 92 تا اکنون 420 تومان افزایش یافته است. این اواخر، رئیس کل بانک مرکزی وعده داده که ارز، تا پایان امسال تک نرخی خواهد شد. دست اندرکاران امر، با توجه به وعده های مکرر" سیف" چندان به تحقق این وعده امیدوار نیستند. گفته می‌شود که دولت با وجود این وعده هنوز برنامه مشخصی برای تک نرخی کردن ارز ارائه نکرده است.

ارسال نظر: