وزیر جهاد کشاورزی در آبادان:

از خوزستان برای مصارف کشاورزی دیگر استان‌ها آب انتقال داده نمی‌شود

کدخبر: 2072213

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رئیس‌جمهور در سفرش گفت که ما آب را برای کشاورزی هیچ منطقه‌ای از خوزستان نمی‌بریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمود حجتی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فاز دوم طرح‌های کشاورزی در آبادان و خرمشهر، اظهار داشت: در ارتباط با این طرح متأسفانه در مرحله اول و بعد از پیگیری‌هایی اخیر محدودیت‌هایی از طرف وزارت نیرو دراین‌باره اعلام شد.

وی بابیان اینکه نتوانستیم بیش از 320 هزار هکتار را تفاهم کنیم، عنوان کرد: دوستان ما در وزارت نیرو ارزیابی‌هایی در ارتباط با تخصیص آب انجام دادند و اعلام کردند بیشتر از مقدار اعلام‌شده آب وجود ندارد.

حجتی گفت: خوشبختانه وزارت نیرو با بازنگری و بررسی و پیگیری فاز 2 این طرح و در ارتباط با تخصیص آب موافقت ضمنی خود را اعلام کرد که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: به این طریق می‌توانیم منابع طرح را تأمین کرده و از طریق خطوط اعتباری از دیگر کشورها، سازمان‌ها و بانک‌های بین‌الملل منابع را دریافت کنیم.

وی اعلام کرد: این اقدام در دستور کار سازمان سرمایه‌گذاری است و امیدواریم با کمک هم بتوانیم هم منابع را تأمین کنیم و هم با توجه به تخصیص آب طرح را باقوت ادامه دهیم.

حجتی با اشاره به طرح انتقال آب کارون بیان کرد: فکر می‌کنم حرف اول و آخر را آقای رئیس‌جمهور در سفری که داشتند بیان کردند. در آن سفر گفتند که ما آب را برای کشاورزی هیچ منطقه‌ای از خوزستان نمی‌بریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته دولت ناچار است در رابطه با آب شرب برخی مناطق که با بحران آب روبه‌رو هستند اقداماتی را انجام دهد تا مسائل مملکت را به‌صورت کلان حل کند.

وی افزود: اما در رابطه با سرمایه‌گذاری اراضی و طرح‌هایی که در خوزستان درحال‌توسعه و ارزیابی است هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

ارسال نظر: