حمید سیف زاده، فعال و تاریخ نگار نهضت ملی ایران درگذشت

کدخبر: 2072450

حمید سیف زاده فعال سیاسی دوران نهضت ملی ونیز تاریخ نگار این رویداد،چهارشنبه شب در شهر قم وبر اثر تصادف دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، حمید سیف زاده فعال سیاسی دوران نهضت ملی ونیز تاریخ نگار این رویداد،چهارشنبه شب در شهر قم وبر اثر تصادف دارفانی را وداع گفت.

سیف زاده به رغم آنکه در خارج از کشور می زیست،سالانه مسافرت هایی به ایران وزادگاهش شهر قم داشت ودر چند ماه اخیر نیز در ایران به سر می برد.

حمید سیف زاده فعالیت های سیاسی خود را از نوجوانی ودر شهر قم آغاز کرد ودر سالیان اوج گیری نهضت ملی،«جمعیت وطن پرستان قمی»را تاسیس کرد.او درسالیان بعد، به عضویت حزب زحمتکشان ملت ایران درآمد وپس از آن،با الهام از دیدگاههای آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی ونیز رهبران این حزب،از منتقدان دکتر محمد مصدق به شمار می رفت.او در طی سالیان طولانی،دهها مناظره شفاهی ومکتوب را داخل وخارج از کشور با موضوع نهضت ملی ایران انجام داد که آخرین مورد آن، در 28 مردادماه سال جاری، در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران صورت گرفت.«گواه تاریخ»،«بحران تاریخ»و«تقدیم به تاریخ»ازجمله آثاری است که توسط سیف زاده ودر موضوع نهضت ملی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ما،پیکر حمید سیف زاده روزجمعه وبا حضور تنی چند ارز بستگان ودوستانش،در شهر قم به خاک سپرده شد.

ارسال نظر: