ورزش معلولان سکویی برای موفقیت‌های دوباره من است

سارا عبدالملکی: هر ورزشکار معلول می‌تواند به حضور در پارالمپیک فکر کند

کدخبر: 2072632

سارا عبدالملکی جدیدترین ورزشکاری که در عرصه ورزش معلولان مشغول به فعالیت شده است، تاکید دارد که این عرصه سکویی برای موفقیت‌های دوباره وی است و خیلی زود به آن‌ها دست خواهد یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، ۲۹ دی ماه سال گذشته حادثه ای که در جاده بویین زهرا برای سارا عبدالملکی رخ داد باعث آسیب دیدگی جدی وی از ناحیه پا، دست، دنده، ریه و صورت وی شد و حتی ضربه مغزی او را به همراه داشت به طوری که عبدالملکی به خاطر این آسیب ها مدت زمان زیادی در بیمارستان بستری بود و بعد از آن هم در منزل دوره درمان تکمیلی را پیگیری کرد.

نسبت به سال گذشته و هفته های ابتدایی بعد از تصادف، شرایط جسمانی سارا عبدالملکی بهبودی زیادی پیدا کرده است اما شدت حادثه و آسیب های وارده به حدی بود که وی دیگر نمی تواند به دوره ورزشی گذشته خود بازگشته و راه قبل را ادامه دهد. عبدالملکی که از دوران کودکی به ورزش روی آورده بود، طی سال های گذشته همزمان رشته های ورزشی هندبال، ووشو، فوتسال و دو و میدانی را به طور حرفه ای پیگیری می کرد اما جدی تر از همه این رشته ها در راگبی فعالیت داشت و تا مرحله عضویت تیم ملی راگبی هم پیش رفته بود و در عرصه باشگاهی نیز صاحب چندین عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ و رقابتهای جام قهرمانان شده بود.

با همه اینها سارا عبدالملکی به خاطر آسیب های ناشی از تصادف، قادر به ادامه فعالیت های ورزشی گذشته خود نیست از همین رو وی حضور در عرصه ورزش معلولان را برای ادامه فعالیت های ورزشی خود انتخاب کرد. وی پس از انتخاب رشته پرتاب نیزه، هفته گذشته زیر نظر مسئولان مربوطه مراحل لازم برای کلاسبندی را پشت سر گذاشت تا به زودی با کلاس F۵۵ در این رشته مشغول به فعالیت شود.

سارا عبدالملکی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد چگونگی ورود خود به عرصه ورزش معلولان توضیح داد و اظهار داشت: بعد از بهبودی نسبی دوست داشتم دوباره فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرم اما به خاطر شرایط خاصم و آسیبی که متحمل شده بودم نمی دانستم چگونه باید عمل کنم؛ در این رابطه از طریق یکی از مجریان رادیو ورزش (آقای درخشنده) راهنمایی و از طریق وی به آقای هادی زاده، رئیس انجمن دو و میدانی، معرفی شدم.

وی در این رابطه ادامه داد: پس از هماهنگی های لازم، به صورت حضوری با آقای هادی زاده صحبت کردم. ایشان با توجه به شرایط فیزیکی و بدنی به من پیشنهاد کردند که رشته پرتاب نیزه را برای فعالیت ورزشی در ورزش معلولان انتخاب کنم و من هم قبول کردم. بعد از آن و با هماهنگی های لازم در آزمون کلاسبندی پزشکی شرکت کردم و مشخص شد که باید در سطح پنج و کلاس F۵۵ فعالیت ورزشی داشته باشم.

این ورزشکار در مورد زمان شروع رسمی فعالیت ورزشی خود در دو و میدانی معلولان گفت: به زودی این کار انجام می شود. بعد از مشخص شدن کلاس پزشکی قرار شد تا یک مربی به من معرفی شود تا زیر نظر او کارم را دنبال کنم. به همین زودی کارم را خیلی جدی شروع می کنم.

عبدالملکی در مورد اهدافی که در ورزش معلولان دنبال خواهد کرد، گفت: به هر حال پارالمپیک و حضور در آن بالاترین هدفی است که هر ورزشکار معلولی می تواند برای خود ترسیم کند. من هم چنین هدفی دارم و به این امید در این عرصه آغاز به کار می کنم. اما در نهایت هر چه خدا بخواهد همان می شود. اگر زنده باشم به قدری تلاش می کنم تا به بهترین موفقیت های در این عرصه برسم.

جدیدترین ورزشکاری که در عرصه ورزش معلولان مشغول به فعالیت شده است در پایان این گفتگو در رابطه با اینکه چقدر زمان می برد تا در این عرصه صاحب موفقیت شود، گفت: خیلی زود؛ اطمینان دارم خیلی زود در دو و میدانی معلولان و رشته پرتاب نیزه به موفقیت می رسم. آنقدر انگیزه ام بالا است که با قدرت و جدیت تمریناتم را شروع می کنم تا هرچه زودتر به موفقیت برسم.

ارسال نظر: