سازمان بهداشت جهانی:

۷۰۷۰ یمنی کشته و حدود ۳۶۸۱۶ نفر زخمی شدند

کدخبر: 2072886

سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار درباره وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها، کمبود پزشک و شیوع انواع بیماری‌ها در یمن، آماری از تلفات انسانی در این کشور جنگ‌زده ارائه کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که تجاوزات عربستان سعودی و حامیانش به یمن ادامه دارد، یک نهاد جهانی فعال در زمینه بهداشت و درمان، درباره وضعیت ناگوار بیمارستان‌ها در این کشور هشدار داده است.

از فروردین ماه سال گذشته عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از چند کشور حامی، دست به تجاوزات نظامی علیه مردم یمن زده است؛ حملاتی که با پشتیبانی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس همچنان همچنان ادامه دارد.

حالا امروز دوشنبه، سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت ناگوار یمنی‌ها از منظر دسترسی به خدمات درمانی و بیمارستان‌ها هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهاد جهانی اعلام کرده که بیش از نیمی از بیمارستان‌ها و کلینیک‌‌ها در یمن یا تعطیل هستند یا تا حد بسیار کمی به سرویس دهی می‌پردازند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین درباره نبود خدمات درمانی و پزشکی در یمن و تاثر آن بر روی افزایش خطرات شیوع انواع بیماری‌ها در این کشور جنگ زده هشدار داده است.

این نهاد جهانی همچنین تاکید کرده که در بیش از 40 درصد از یمن، از منظر فقدان و نبود پزشک، در وضعیت «بحرانی» قرار دارد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرده که 7070 یمنی کشته و حدود 36816 نفر دیگر بر اثر حملات و درگیری‌های 20 ماه اخیر زخمی شده‌اند.

به گفته این نهاد بین‌المللی، 21 میلیون یمنی اکنون به دریافت خدمات و امکانات پزشکی و درمانی، نیاز فوری دارند.

ارسال نظر: