از مشاور نوبخت تا هیات مدیره سابق بانک ملی و تجارت در این هلدینگ بزرگ چه می‌کنند؟!

هیات مدیره "صنایع بهشهر" در چنبره نفوذ افراد بازنشسته و سیاسی!

کدخبر: 2073662

براستی با چه حسابی، صاحبان سهام این شرکت، تن به حضور افرادی بازنشسته و یا سیاسی داده اند که اینچنین در ترکیب هیات مدیره این شرکت حضور دارند؟

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» ، کانال تلگرامی "نودِ اقتصادی" نوشت: هیات مدیره "خاص"، به نظر شاید مناسبترین واژه‌ای است که می‌توان برای فهرست هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر در شرایط حاضر برای آن در نظر گرفت. هیات مدیره‌ای که در آن، هم می‌توان نیروهای بازنشسته یافت، هم چهره سیاسی و حتی یک مدیر چند شغله!

در این ترکیب افرادی چون "جمال دامغانیان"، "سیدمجتبی فهیم هاشمی"، "ابوذر ندیمی"، "غلامرضا دلشادی"، "محمود شهشهانی پور" و دست آخر "مرتضی سامی" جا خوش کرده اند.

ناگفته پیداست که چه کسانی عنوان بازنشسته را با خود به یدک می‌کشند؛ جمال دامغانیان و سید مجتبی فهیم هاشمی که گزینه نخستین از بانک ملی و دیگری از بانک تجارت بازنشسته شده‌اند.

جالب‌تر اینکه ایرج (ابوذر) ندیمی، عضو دیگر هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر لااقل از سایر اعضای حاضر در هیات مدیره چهره‌ای به مراتب شناخته شده تر دارد که دلیل آن هم ناشی از حضور چندین دوره‌ای در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت است.

چهره دیگر، کسی نیست چون "محمود شهشهانی پور"، هم او که در حال حاضر جدای از عضویت در هیات مدیره این شرکت همزمان معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری هم هست.

برکنار از این سمت‌ها، عضویت در هیات مدیره شرکت‌های زغال سنگ طبس و شرکت سرمایه‌گذاری تکادو را هم می‌توان به عنوان دیگر سمت‌های او نام برد.

صرفنظر از پرداختن به سوابق دیگر افراد حاضر در فهرست هیات مدیره، اما از لحاظ فعالیت ظاهری به سختی می‌توان پیوند عمیقی میان چهره‌های حاضر در ترکیب هیات مدیره این شرکت برقرار کرد؛ شرکتی با ماهیت سرمایه‌گذاری که خرید و فروش سهام و فروش اوراق قرضه و اوراق بهادار و مشارکت در بانک‌ها و سایر شرکت‌های تولیدی و بازرگانی یکی از وظایف آن به شمار می‌رود.

شرکت توسعه صنایع بهشهر دیماه ۱۳۴۹ تحت نام شرکت سهامی خاص توسعه صنایع آرین به ثبت رسیده اما طبـق تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده، نام شرکت، به سهامی عام توسعه صنایع بهشهر تغییر یافته است.

در حال حاضر، شرکت‌هایی چون سرمایه گذاری توسعه ملی، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری ملی ایران در زمره سهامداران شرکت توسعه صنایع بهشهر به حساب می آیند.

در آخرین مجمع سالیانه این شرکت در تیرماه سالجاری مصوب شد که رقم 3,500 میلیون ریال ناخالص به عنوان پاداش برای هیئت مدیره این شرکت در نظر گرفته شود.

البته، به نظر می‌رسد، روال پرداخت پاداش برای هیات مدیره حقوقی شرکت ها اینگونه بوده که پاداش ها به صورت مستقیم به حساب خود افراد واریز نمی شود، بلکه پس از واریز پاداش به حساب هر یک از شرکت هایی که نمایندگان آنها در هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر حضور دارند، شرکت مذکور هم احتمالا نسبت به پرداخت پاداش به افراد هم مبادرت خواهد ورزید. هر چند که ممکن است برخی از اعضای هیات مدیره شرکت‌ها در نهایت از دریافت پاداش انصراف دهند.

منهای رقم فوق، مبلغ 11,000,000 ریال هم بابت حق عضویت به اعضای غیر موظف برای برگزاری حداقل 1 جلسه در ماه در نظر گرفته شده است.

براستی با چه حسابی، صاحبان سهام این شرکت، تن به حضور افرادی بازنشسته و یا سیاسی داده اند که اینچنین در ترکیب هیات مدیره این شرکت حضور دارند؟

ارسال نظر: