قاسمی در واکنش به بیانیه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا:

توانایی‌های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست/ استقبال از تعهد مجدد اتحادیه اروپا در اجرای برجام

کدخبر: 2073886

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به بیانیه شورای وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد: آزمایش های موشکی ایران در چارچوب سیاست های دفاعی کشور انجام می گیرد و توانایی های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه روز دوشنبه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد: آزمایش های موشکی ایران در چارچوب سیاست های دفاعی کشور انجام می گیرد و توانایی های دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره و مصالحه نیست.

بهرام قاسمی از ابراز علاقه مندی و عزم اتحادیه اروپا برای توسعه هرچه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران و از تاکید بر تعهد مجدد اتحادیه اروپا در اجرای کامل برجام از سوی همه طرف ها استقبال کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری دور دوم گفت وگوهای سطح بالا میان ایران و اروپا با عزم‌ و اراده دو طرف برای توسعه همکاری های دو جانبه در موضوعات مختلف محقق شد.‌ در این گفت و گوها طیف وسیعی از همکاری های دو جانبه از جمله در بخش های انرژی، هسته ای صلح آمیز ، محیط زیست، حمل و نقل، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش مورد بررسی و پیگیری طرفین قرار گرفت.

وی اضافه کرد: علیرغم پیشرفت های قابل توجهی که در سطوح مختلف همکاریها بوجود آمده است و ظرفیت های فراوانی که در جهت تعمیق و گسترش مناسبات وجود دارد، رفع قطعی مشکلات بانکی، عامل کلیدی و تعیین کننده ای در توسعه همکاریهای تجاری، اقتصادی و اجرای پروژه های مشترک خواهد بود.

قاسمی افزود: با توجه به حمایت رسمی اتحادیه اروپایی از الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت، جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات عملی اتحادیه در روند الحاق جمهوری اسلامی به سازمان مزبور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با مردود دانستن ادعاهای مطروحه در بیانیه شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در موضوع حقوق بشر، بر این نکته تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در فضای آرام و غیر جنجالی و از طریق گفت و گو و تبادل نظر، دیدگاه های دین مبین اسلام را در زمینه حقوق بشر تبیین نموده و در جهت نزدیک تر نمودن نظرات دو طرف تلاش کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران همواره نقش تعیین کننده در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه داشته و تلاش های فراوانی در جهت حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران های منطقه ای از جمله در سوریه، یمن، عراق و ... داشته و سعی کرده است که در رفع آلام و رنج های مردم مظلوم و بی دفاع این کشورها و درچارچوب همکاری های بشردوستانه بطور سازنده و فعال اقدام کند.

ارسال نظر: