وزیر ارشاد عنوان کرد:

۳۰۰ هزار زائر تاکنون از مرز چذابه عبور کرده‌اند/ عدم امکان صدور ویزا در مبادی خروجی کشور

کدخبر: 2073918

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آخرین آمار تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار زائر از این مرز تاکنون عبور کرده و با توجه به عبور زائران از مرز خوزستان این استان ۵۰ درصد از حجم تردد در این مسیر بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سید رضا صالحی ‌امیری امشب در حاشیه سفر به استان خوزستان و بازدید از روند ارائه خدمات به زائران در مرز چذابه با اشاره به روند اطلاع‌رسانی‌ها توسط رسانه‌های بیگانه اظهار کرد: این رسانه‌ها معتقدند که در کار و امور اطلاع‌رسانی خود حرفه‌ای بوده و توانا هستند اما حال حضور آنها کجاست تا این شور حضور و جلوه‌های زیبای اسلامی را به دنیا نشان دهند.

وی با اشاره به روند ارائه خدمات در مرزها به زائران اربعین حسینی افزود: شور حسینی ایجاد شده در این مسیرها بالاتر از یک حرکت و پیاده‌روی است و این حالت تمام مسیر را فرا گرفته است، زیرا راهپیمایی اربعین بزرگترین راهپیمایی و حرکت در سطح جهان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جا دارد از تلاش‌های صورت گرفته در مسیرهای منتهی به کربلا و کشور عراق توسط موکب‌داران و خادمان امام حسین(ع تلاش کنم، زیرا مردم استان خوزستان محبان اهل بیت(ع) هستند.

صالحی ‌امیری با اشاره به آمار ارائه شده از ترددها در مرز چذابه گفت: طبق آخرین آمار تاکنون نزدیک به 300 هزار زائر از این مرز تاکنون عبور کرده‌ و با توجه به عبور زائران از مرز خوزستان این استان 50 درصد از حجم تردد در این مسیر بوده است.

وی با تاکید پوشش کامل رسانه‌ای این واقعه بزرگ تاکید کرد: مقطع زمانی عاشورا تا اربعین نقطه عطف تاریخ اسلام است و نیاز است که همه آن را مورد مطالعه قرار دهند و از جانب رسانه‌ها به این موضوع بیشتر بپردازند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه پیش‌بینی عبور 2 میلیون نفر از مرزهای کشور برای اربعین می‌شود عنوان کرد: انتظار می‌رود زائران برای عبور از مرزها گذرنامه همراه خود داشته باشند، همچنین هیچ امکانی صادر شدن ویزا در مبادی خروجی وجود ندارد.

ارسال نظر: