دی میستورا: ترامپ مواضع معقول و جالبی در مورد سوریه دارد

کدخبر: 2074106

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه با جالب و معقول خواندن مواضع رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، گفت منتظر است تا از برنامه واقعی وی در مورد این بحران مطلع شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «استفان دی میستورا» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید منتظر است تا موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مورد سوریه را بشنود.

آقای دی میستورا که در برنامه «هارد تاک» شبکه بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت: «باید از رئیس‌جمهور دونالد ترامپ بشنویم که طرح واقعی‌اش در مورد سوریه چیست.»

وی با بیان اینکه مواضع ترامپ در مورد سوریه را دنبال کرده، گفت: «آنچه که او می‌گوید، بسیار جالب است، اینکه اولا اولویت با داعش و مبارزه با تروریسم باشد و ثانیا اینکه در صورت امکان معامله‌ای با روسیه صورت گیرد.»

نماینده سازمان ملل گفت هرچند که اولویت نخست همواره مبارزه با داعش بوده، اما همه به مسائل فرعی مشغول شده‌اند. وی تأکید کرد که روسیه به دلیل حضور نظامی در سوریه، باید به عنوان یک «بازیگر بزرگ» در معادلات در نظر گرفته شود.

وی افزود: «اما یک نکته وجود دارد... اینکه مبارزه با داعش بسیار مهم است و باید توسط همه، ایالات متحده، روسیه و دیگران انجام شود. اما پیروزی بر داعش نیازمند رویکردی کاملا تازه به راهکار سیاسی است.»

دی میستورا گفت اگر راهکار سیاسی وجود نداشته باشد، ممکن است که همچنان افراد تازه‌ای به گروه‌های تروریستی از جمله داعش بپیوندند.

این مقام بلندپایه سازمان ملل در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز گفت اطمینان دارد که دولت سوریه، دمشق را به سمت پذیرش راهکار سیاسی پیش می‌برد، چراکه نمی‌خواهد شاهد نابود شدن سوریه باشد.

ترامپ اوایل هفته در اولین مصاحبه‌اش از زمان پیروزی در انتخابات، گفت برای وی مبارزه با داعش از مقابله با دولت سوریه مهم‌تر است. او همچنین تلویحا از احتمال توقف برنامه تجهیز و تسلیح گروه‌های مسلح فعال در سوریه خبر داد.

ارسال نظر: