"چ" ابراهیم حاتمی‌کیا از شبکه افق به روی آنتن می‌رود

کدخبر: 2074207

فیلم "چ" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، جمعه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر مصطفی چمران، یکی از شناخته شده ترین شهدای دوران دفاع مقدس است که در خاموش کردن شعله های خشم و انتقام حزب کوموله در غائله کردستان نقشی اساسی داشت؛ او همچنین سال ها در کنار امام موسی صدر در لبنان علیه صهیونیست ها جنگید و با اینکه در رشته فیزیک، به درجات علمی بالایی دست یافته بود ولی زمانی که کشورش را در معرض تهاجم دید ستاد جنگ های نامنظم را به راه انداخت و علیه دشمن بعثی به مبارزه برخاست و سرانجام در همین مسیر، به فیض شهادت نائل آمد.

سال ها گذشت تا اینکه ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان برجسته کشورمان پروژه سینمایی «چ» را کلید زد؛ این فیلم محسول سال 1392 و به تهیه کنندگی مهدی کریمی است که بازیگران مطرحی همچون فریبرز عرب نیا، بابک حمیدیان، سعید راد، مهدی سلطانی و مریلا زارعی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

از دیگر عوامل تولید «چ» می توان به فریدین خلتعبری به عنوان آهنگساز، عباس بلوندی در مقام طراحی صحنه و لباس، مصطفی احمدی مدیر برنامه ریزی، مهدی زواری مشاور کارگردان و ناظر فنی پروژه، سید علی قائم مقامی مدیر تولید، حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری، بهمن اردلان صدابردار، محمد حسین کرمی مدیر صحنه، مهرداد میرکلانی طراح چهره پردازی، مهدی حسینی وند تدوینگر و سید هادی اسلامی سرپرست اجرای جلوه های بصری اشاره کرد.

فیلم «چ» روایتگر دو روز از حضور شهید چمران در پاوه و غائله جدایی طلبی در این شهر است؛ داستان اینگونه روایت می شود که اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می یابد به پاوه برود و درگیری داخلی موجود را خاتمه دهد. او تلاش می کند با تکیه بر نگاه عرفانی، وحدت گرایانه و بینش صلح ‌جویانه، آرامش را در این خطه از ایران برقرار کند.

در مقایسه با فیلم ‌های دیگر ژانر سینمای جنگی ایرانی، این فیلم دارای جلوه‌ های ویژه و صحنه آرایی‌ های نظامی کم‌ نظیری بوده و کار افکت های دیجیتالی آن 16 ماه به طول انجامیده که همزمان با دیگر کارهای تولید صورت گرفته است.

فیلم سینمایی «چ» جمعه 28 آبان ساعت 19:30 و تکرار آن را روز بعد ساعت 9:00 از شبکه افق پخش می شود.

ارسال نظر: