در دیدار تخت روانچی

وزیر خارجه فرانسه بر ضرورت اجرای کامل برجام تاکید کرد

کدخبر: 2074482

وزیر خارجه فرانسه در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با تاکید بر ضرورت اجرای کامل برجام ابراز امیدواری کرد که تفاهمات و قراردادهای امضا شده در سفر روحانی به پاریس به روند رو به جلوی خود با سرعت بیشتری ادامه دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران که به منظور برگزاری دومین دور گفتگوهای سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده است، عصر جمعه 28 آبان، در دیدار با ژان مارک آیرو وزیر امور خارجه فرانسه، ضمن مرور روابط دوجانبه، اجرای مفاد توافق هسته ای را پیگیری و در خصوص تحولات منطقه ای با طرف فرانسوی تبادل نظر کرد.

تخت روانچی با ابراز رضایت از روند فعلی روابط و همکاریها بین دو کشور در عرصه های مختلف بخصوص روابط اقتصادی، نسبت به بهبود وضعیت روابط بانکی و مالی با فرانسه ابراز امیدواری کرد و خواهان توجه جدی تر همه طرفها برای اجرای تعهدات خود طبق مفاد توافق هسته ای شد.

وی همچنین در ارتباط با موضوعات منطقه ای، با استقبال از تحولات اخیر در لبنان، بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید و هرگونه راه حل نظامی برای آن را رد کرد و با یادآوری خطرات تروریسم در منطقه و اروپا، نیاز به همکاری و گفتگو در مبارزه علیه تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه نیز متقابلا با ارزیابی مثبت از سفر سال گذشته رئیس جمهور به فرانسه و اسناد همکاری امضا شده در آن سفر بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد اجرای تفاهمات و قراردادهای مذکور که آغاز شده است، به روند رو به جلوی خود با سرعت بیشتری ادامه دهد.

وی همچنین بر ضرورت اجرای کامل برجام تاکید کرد.

طرفین همچنین با ابراز اتفاق نظر در مورد ضرورت دستیابی به راه حلی برای توقف جنگ در یمن و تلاش برای رسیدن به راه حل صلح آمیز توسط همه طرفها و ارسال کمک های انساندوستانه به مردم یمن تاکید کردند.

در این دیدار با مرور آخرین تحولات در عراق، ضرورت حمایت از دولت عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور مورد اتفاق نظر طرفین قرار گرفت.

ارسال نظر: