حجت‌الاسلام رنجبر:

خدا زرگر عالم است و با اتفاقات کربلا، عیار امام حسین (ع) را نشان داد

کدخبر: 2074615

این کارشناس مذهبی گفت: خدا زرگر عالم است و برای اینکه عیار امام حسین (ع) را به دیگران نشان دهد در روز عاشورا امتحانات الهی را برای ایشان لحظه به لحظه سنگین‌تر می‌کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ششمین قسمت از برنامه «مخاطب خاص» با حضور حجت الاسلام محمدرضا رنجبر و اجرای رسالت بوذری به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانهای اوج، روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

وی ادامه داد: خدا زرگر عالم است و برای اینکه عیار امام حسین را به دیگران نشان دهد در روز عاشورا امتحانات الهی را برای ایشان لحظه به لحظه سنگین تر می کرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین (ع) در کربلا یک لحظه هم دست از مکارم اخلاقی برنداشت، افزود: امام حتی به عمربن سعد رحم کرد؛ چرا که وقتی عمر آمد که امام را به شهادت برسد، امام به او گفت تو این کار را انجام نده و بگذار فردی بدبخت تر از تو این کار را انجام دهد، حتی زمانی که شمر آمد امام به وی تبسم می کند تا شاید از شدت عصبانیت شمر کاسته شده و دست از این کار بردارد .

حجت الاسلامرنجبر افزود: امام حسین (ع) می دانست که در جنگ با یزید به ظاهر شکست خواهد خورد، اما این مهم را هم می دانست که این شکست زمینه ساز پیروزی های فراوانی در آینده خواهد بود.

این کارشناس مذهبی بیان داشت : امام حسین (ع) کاری کرد که نام خدا بر سرزبان ها بیفتد و خدا نیز کاری کرد که نام امام بر زبان پیر و جوان جاری باشد و همین اتفاق نیز افتاد، سال گذشته 27 میلیون زائر به مراسم اربعین امده اند .در طول تاریخ هیچ کدام از حرم ائمه و حتی کعبه چنین حجم زائری را به خود ندیده است.

حجت الاسلام رنجبر بیان داشت: از نجف که به سمت کربلا می آییم، بسیاری از مردمی که سفره هایشان را برای زائران پهن می کنند به خوبی پیدا است که تنگدست هستند ولی تمام آنچه که می توانند تهیه کنند را در اختیار زائران می گذارند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام صادق (ع) می گوید زائر امام حسین (ع) از کربلا بر می گردند، در حالی که هیچ گناهی در کارنامه آنها نیست.

حجت الاسلام رنجبر گفت: تنها فرقی که بین شهید و زائر کربلا وجود دارد این است که وقتی فردی شهید شد، دیگر نمی تواند شهادتش را از بین ببرد، ولی زائر کربلا می تواند ثواب زیارتش را از بین ببرد، چرا که گاهی با یک حرکت اشتباه، یک نگاه نامهربانه به پدر و مادر و ارباب رجوع ممکن است ثواب زیارت از بین برود.

در ادامه برنامه سیدالظهیر حسن نقوی با بیان اینکه به پنج زبان پنجابی، زبان مادری ام، زبان انگلسی، عربی، اردو و فارسی صحبت می کنم، گفت: در شهر کمالیه از ایالت پنجاب به دنیا آمده ام، البته اصالتا عرب هستیم، ولی از اجدادمان از هند به پاکستان رفتند و پدربزرگم به انگلیس مهاجرت می کند و من نیز در حال حاضر در کالیفرنیا زندگی می کنم.

وی ادامه داد: تحصیلات دانشگاهی را از پاکستان و حوزوی را از قم و الان هم در آمریکا به دنبال گرفتن دکترا هستم ولی به خاطر تبلیغ دین اسلام نتوانستم رسما دکترا را پیگیری می کنم. زمانی که به حوزه علمیه قم آمدم، از همان ابتدا تصمیم گرفتم که تبلیغ دین را به عنوان کسب درآمد قرار ندهم و حتی زمانی که به آمریکا رفتم بلافاصله به دنبال شغل رفتم و الان شرکت دارم و سرمایه گذاری های مختلفی انجام داده ام.

این مبلغ دین بیان داشت: هیچ کاری را انجام نمی دهم که مانع تبلیغ دین شود، زمانی که آمریکا رفتم یک پیشنهاد کاری داشتم که بیش از 5 هزار دلار هم حقوق می داد ولی چون ساعتش به گونه ای بود که نمی توانستم محرم و ماه مبارک رمضان به تبلیغ دین بپردازم، آن را قبول نکردم و اولین شغلم در آمریکا به عنوان معلمی بود.

نقوی بیان داشت: به مادرم گفتم مرا برای آخرتت وقف کن که اگر در راه تحصیل تا منزل که آن زمان در پنجاب پاکستان بود، اتفاقی برایم رخ داد، ناراحت نشوی و مادرم نیز چنین کاری را انجام داد و بعد از آن دیدم خدا خودش راه را برایم باز کرده و راه را نشانم داده است و امروز به جایی رسیدم که جلوی دوربین و در کنار حرم امام حسین (ع) به زائران امام خوشآمد می گویم.

وی اظهار داشت: تنها هدفم این است که خدا از کارهایم راضی باشد؛ چرا که مادر مرا وقف کرده و خدا نیز خودش راه را نشانم می دهم و الان در شبکه کربلا برنامه ای به نام «سلام بر حسین» به زبان انگلیسی دارم و برای این برنامه که هر ماه 5 روز پخش می شود، هر ماه از کالیفرنیا به کربلا می آیم و برای این کار از سان فرانسیسکو به دبی بعد به تهران می رویم و یک روز بعد از اقامت در تهران به نجف و بعد هم به کربلا می آیم.

این مبلغ دین با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که برای شبکه تلویزیونی کربلا به این شهر می آیم، تصریح کرد: مردم در سان فرانسیسکو و کالیفرنیا التماس دعای زیادی دارند و متاسفانه ما در آنجا مسجد و مبلغ دین نداریم و وقتی مردم به این برنامه تماس می گیرند، از لحاظ روحی تخلیه می شوند و صحبت های مردم به ما روحیه می دهد.

وی بیان داشت: اولین تلویزیون اسلامی به زبان انگلیسی و اردو را در کالیفرنیا با هزینه شخصی راه اندازی کردم و تمام هزینه های آن را هم شخصا پرداخت کرده ام، البته ما دو شبکه داریم یکی شبکه جهانی ولایت که به آیت الله مکارم شیرازی تقدیم کردم و دوم شبکه اسلامی به زبان اردو، همچنین مسجد امام علی (ع) را در شمال کالیفرنیا بنا گذاشتم که 11 سال است در این مسجد حضور دارم.

در ادامه مهدی رسولی درباره حسینیه اعظم زنجان گفت: در زنجان شب تاسوعا به روز یوم العباس معروف است و دست حضرت عباس را در این حسینیه به وضوح می بینیم و من نیز 6 یا 7 سالی است که در محضر بزرگان مداحی می کنم و وقتی سیل جمعیت را می بینیم گویی در قایقی سوار شده ایم و در دریای محبت امام حسین (ع) غوطه ور هستیم.

وی گفت: زنجانی ها در غواصی در جبهه ها خط شکن بودند، در حالی که زنجان نه دریا و نه سد داشت و این مسئله به خاطر غیرت زنجانی است، در حقیقت غیرت حضرت عباس (ع) برای آنها مسئله مهم و زیبایی است و این روحیه سلحشوری در آذری زبان ها بالا است و این لطف حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) به آذری زبان ها و زنجانی است.

وی در ادامه مراسم به مداحی و روضه خوانی برای امام حسین (ع) پرداخت.

ارسال نظر: