استاندار تهران: عظمت راهپیمایی اربعین حسینی در دنیا بی نظیر است

کدخبر: 2074678

استاندار تهران گفت: عظمت راهپیمایی اربعین حسینی در دنیا بی نظیر است و روز به روز بر عزت آن افزوده و باعث عظمت شیعیان در ایران و عراق شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسین هاشمی روز یکشنبه و همزمان با اربعین حسینی در مراسم استقبال از راهپیمایان به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: عظمت راهپیمایی اربعین حسینی در دنیا بی نظیر است و روز به روز بر عزت آن افزوده و باعث عظمت شیعیان در ایران و عراق شده است.

استاندار تهران افزود: مردم با عشق و از صمیم قلب در این راهپیمایی شرکت می کنند و این در واقع افتخار ملت و انقلاب ایران است که اتصال به نهضت حسینی دارد.

وی گفت: راهپیمایان امروز به طرف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نه جاماندگان بلکه ادامه دهندگان قافله و نهضت حسینی هستند که در زیر نعمت الهی و بارش باران در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

هاشمی با اشاره به مشارکت مردم تهران و شهرستان های اطراف در برگزاری باشکوه پیاده روی نجف به کربلا گفت: مردم تهران هزینه اقامت و تغذیه روزانه بیش از 70 هزار نفر را در مسیر پیاده روی به سمت کربلای معلی تقبل کرده اند و از این نظر نیز مردم تهران شایسته هستند.

وی گفت: مذهب شیعه در پرتو انقلاب اسلامی ترویج شده و در جایگاه حقیقی خود قرار گرفت و این توفیق به برکت نهضت حسین(ع) حاصل شد.

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به سمت کربلای ایران با حضور پرشور و گسترده مردم تهران و شهرستان های اطراف صبح روز یکشنبه در زیر بارش باران آغاز شد.

جاماندگان پیاده روی عظیم و باشکوه اربعین حسینی در ایران هر ساله همزمان با روز اربعین با توجه به حدیث امام هادی(ع) که خطاب به زائری از اهل ری که به زیارت قبر امام حسین(ع) مشرف شده بود فرمود: 'اگر قبر عبدالعظیم را که نزد شما است زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین (ع) را زیارت کرده باشد'؛ به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی کرده و در سوگ سرور و سالار شهیدان به عزا می نشینند.

مراسم استقبال از اولین گروه از راهپیمایان اربعین حسینی با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران و هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری در مبدا ورودی شهرری با ذبح قربانی، دود کردن اسپند و ذکر صلوات و روضه حسینی برگزار شد.

خیابان های فدائیان اسلام، کمیل، شهید رجایی، ورامین، شهید غیوری، بلوار سلمان فارسی از جمله مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی به سمت حرم عبدالعظیم(ع) هستند و اقدامات ترافیکی، عمرانی ،خدمات شهری و اجتماعی برای خدمات رسانی بهینه به زائران انجام شده است.

در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه های صلواتی با توزیع نذورات از جمله آش، حلیم، سوپ، خرما، چای، حلوا، کیک، آبمیوه و ...مشغول پذیرایی از مردم مومن و خداجو هستند ضمن اینکه ایستگاه های سلامت، واکس صلواتی و اقلام فرهنگی از جمله سربندهای حسینی و زیارتنامه اربعین حسینی نیز در طول مسیر حضور دارند.

ارسال نظر: