رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

افزایش مجدد قیمت گوشت با بازگشت زوار کربلا/ گوشت در دو سال اخیر ۱۰ درصد گران شد

کدخبر: 2074861

ملکی گفت: برنج ۵۰ درصد و حبوبات ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته اند اما گوشت پس از دو سال حدود ۱۰ درصد گران شده است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » اظهار داشت: بازار گوشت گوسفندی رونق زیادی ندارد و در کل خریدها کمتر شده و قیمت‌ها نیز به همان مقدار 2، 3 هفته گذشته پیش می رود.

وی افزود: رسیدن ایام اربعین نیز تأثیری بر روی قیمت گوشت گوسفند نداشت البته ممکن است با بازگشت زوار اربعینی از کربلا حدود 2 الی 3 درصد افزایش بر روی قیمت دام زنده داشته باشیم که چندان چشمگیر نخواهد بود و تا آخر هفته نیز این افزایش قیمت مشخص شده و بعد از آن نیز هیچ گونه تغییری بر روی قیمت نخواهیم داشت.

ملکی تأکید کرد: الان قیمت گوشت را مغازه دار بین 31 هزار و 500 تا 32 هزار و 500 خریداری می کند و بین 36 تا 36 هزار و 500 تومان نیز شقه بدون دنبه به مصرف کننده عرضه می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: واردات گوشت از آسیای میانه همچنان ادامه دارد و اگر این واردات وجود نداشت کمبود دام در کشور موجب می شد تا در بازار گوشت داخلی با بحران مواجه شویم.

وی در رابطه با صادرات نیز افزود: الان در شرایطی نیستیم که صادرات داشته باشیم و با توجه به ایام عید قربان، ایام محرم و اربعین حسینی دام زیادی را مصرف کرده ایم، از طرفی قیمت گوشت در بازار داخل نیز موجب شده تا انگیزه ای برای صادرات وجود نداشته باشد.

ملکی بیان داشت: گوشت از جمله کالاهایی است که کمترین افزایش قیمت را ظرف یک سال گذشته داشته است، برنج 50 درصد و حبوبات 35 درصد افزایش قیمت داشته اند اما گوشت پس از دو سال 9 و نیم درصد گران شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خشکسالی و گرانی علوفه باعث شد تا در دو سال اخیر بره ماده های زیادی ذبح شوند و بنابراین همین موضوع باعث قطع نسل شد و لذا ذبح بره ماده ها در فصول اول سال که ریز بوده و زایمان نکرده اند تأثیرات قیمتی جدی خود را امسال نشان داد.

ارسال نظر: