سردار سلیمانی:

نمی‌شود ادعای دوست داشتن امام را داشت اما ولی فقیه را قبول نکرد/ چفیه رهبر انقلاب یک تذکر جدی است

کدخبر: 2075125

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بسیاری از گرایش های سیاسی ادعا می کنند به امام اعتقاد دارند اما نمی شود کسی امام راحل را دوست و قبول داشته باشد اما ولی فقیه را قبول نداشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سردار قاسم سلیمانی صبح امروز در سومین همایش فرماندهان بسیج قوه قضاییه ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: قوه قضاییه از راس تا ذیل قابل افتخار برای نظام است.

وی افزود: یکی از نماد‌های بارز بروز و ظهور بسیج را در دفاع مقدس شاهد بودیم. دفاع مقدس به ظهور رساننده عملی بسیج بوده است.

سردار سلیمانی گفت: امروز بالاترین شخصیت نظام یعنی ولی فقیه از خانه شخصی خود که بیرون می آید همین چفیه ای که امروز به شانه شماست را به همراه دارند و هیچ تبلیغی بالاتر از این نیست و خود این برای بسیجی ها و کسانی که به بسیج معرفت دارند یا حتی به کسانی که به بسیج معرفتی ندارند یک تذکر جدی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در دفاع مقدس بسیج یک ظهور واقعی داشت.

وی افزود: اساس بسیج فرهنگ آن است نه سازمان، سازمان وظیفه دارد این فرهنگ را توسعه بخشد به همین دلیل بسیج کانونی است که همه سطوح را در بر می گیرد و ما کانونی با این جامعیت نداریم.

سردار سلیمانی گفت: ما پنج اثر مهم از بسیج به شکل عینی داریم یک اثر بسیج مربوط به جنگ است و همان چیزی که در جنگ ما حاصل شد یعنی پیروزی.

وی گفت: در همه جنگ ها پیروزی است اما هیچ پیروزی مثل پیروزی ما که فقط اتکا به خدا و ملت داشته بدون اینکه کشور را مقروض و وابسته کند استثنا است آن هم در جنگی که همه گردن کلفت ها رو به روی ما بودند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: نکته دیگر اینکه در هیچ جنگی از جنگ ها نشانه هایی از اثراتی که بسیج بر جای گذاشت نمیبینیم مگر در زمان امام حسین و امیرالمومنین.

وی افزود: یک اثر دیگر، اثر بر خود بود به این شکل که کسانی که جنگ را درک کردند دردی احساس نمی کردند حتی احساس خستگی هم نبود. چون آنقدر حجم ایثار و فداکاری بالا بود که نمی توانستیم احساس خستگی کنیم البته سختی بود اما خستگی نبود.

قاسم سلیمانی با اشاره به این مطلب که فرهنگ بسیجی جنگ را به یک دانشگاه تبدیل کرد گفت: در این دانشگاه شاگرد و استاد چندان جایگاهش مشخص نبود.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: این فرهنگ در میان کسانی که امروز به عنوان مدافع حرم شناخته شدند وجود دارد.

وی گفت: پی نوشت های ولی فقیه در کتاب های دفاع مقدس نشان از توجه مقام معظم رهبری به این فرهنگ دارد.

سلیمانی افزود: شنیدیم وقتی صدام سقوط کرد یکی از این عراقی‌ها گفت ما همسایه ای داریم می خواهد شما را ببیند آمد گفت شما چون با رهبری ارتباط دارید ما یک برادری در ارتش صدام داشتیم در عملیات فاو می جنگید مطلع شدیم شهید شده رفتیم دیدیم جنازه برادر ما نیست اما پلاک برادر ماست بعدا معلوم شد برادر ما اسیر است و بعد مدتی آزاد شد. داستان را گفتیم گفت وقتی اسیر شدم جوان ایرانی پیش من آمد گفت لباس من را می خواهد گفت دوست دارم در کربلا دفن شوم می دانم شهید می شوم بر حسب قضا در کربلا دفن شد این فرهنگ است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مسابقه وقتی وجود داشت همه با جان و دل می آمدند امروز که وضعیت فرهنگی را می بینیم می فهمیم چرا رهبری با علامت ( چقیه روی دوش) به ما تذکر می دهند این چفیه علم است.

وی ادامه داد: اثر دوم در بعد فرهنگی بود آنچه انقلاب فرهنگی را ایجاد کرد بسیج بود ستاد فرهنگی چگونه می توانست به سرعت یک محیط شاه زده را تغییر دهد؟ پس انقلاب فرهنگی نقش ویژه ای داشت.

سلیمانی گفت: موضوع سوم در مساله صدور انقلاب است صدور انقلاب نیازمند یک چارچوب عملی و امتحان شده بود اما این صدور در چارچوب سیاسی که بخواهد اثرگذار شود از تجربه موفق بسیج بود.

وی افزود: همین امروز در یمن و سوریه همین فکر موفق و موثر انقلابی وجود دارد و عامل بعد اثر بخشی بسیج و عمق بخشیدن به امنیت و ثبات در کشور است.

سردار سلیمانی با اشاره به تولد جریان هایی از جمله حماس و حزب الله، گفت: جریان های حماسه ساز منطقه از بسیج نظام اسلامی الگو گرفت. پایه پرچم کشور ما امروز در کشورهای اسلامی هم به اهتزاز در آمده است و پرچم الله اکبر در خلال فعالیت های جریان ساز کشور های اسلامی دیده می شود.

وی امید بخشیدن و ثبات و امنیت بخشی را هم از دیگر اثرات بسیج و همچنین پیروزهای جنگ دانست و افزود: در حالی شعله های آتش در کشورهای منطقه افروخته شده است که کشور ما در امنیت به سر می برد.

وی افزود: بیش از یک چهارم جمعیت کشور بسیجی هستند و همین مسئله تاثیرات ویژه ای دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به برگزاری رژه های نظامی در کشور گفت: دلیل این رژه ها پاسداشت روزهای مختلف است اما اساس آن تفهیم به دشمن و برای بازدارندگی است.

سلیمانی افزود: تذکری است به دشمن که اگر آمدی این نیروی ما در برابرت می ایستد.

وی افزود: بسیاری از گرایش های سیاسی معتقدند که به امام اعتقاد دارند اما نمی شود کسی امام راحل را دوست و قبول داشته باشد اما ولی فقیه را قبول نداشته باشد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بسیج شجره طیبه ای است که کتاب آن را همه انبیا امضا کردند. نمی شود به دلیل یک حرف و نگرانی از جایی، قیصریه اسلام و نظام را به آتش بکشیم، بسیج و فکر حزب الهی را به باد انتقاد بگیریم. حمایت از بسیج یک وظیفه ملی است و بالا و پایین شهر مثل استفاده از آب گوارا از بسیج باید استفاده کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: در این دوره پر از فتنه های خارجی و داخلی، در اوج رسیدن به قله پیروزی وجود دارد نباید دستاورد بسیج را تضعیف کنیم که این جرم نابخشودنی است.

وی گفت: نباید کسی به خودش چنین اجازه و جسارتی را بدهد. امروز اگر با تمام سطوح جامعه کسی در فضای منصفانه و غیر سیاسی کسی در مورد بسیج حرف بزند، بعید است به جز ضد انقلاب کسی در داخل نظام موافق بسیج نباشد.

سلیمانی خطاب به بسیجی ها گفت: گاهی برادران برای دفاع از حرم به من مراجع می کنند که من در پاسخ به آنها می گویم که انگیزه خود که عامل نگهدارنده شما هم هست را حفظ کنید.

ارسال نظر: