با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و مهمانان خارجی

مراسم ختم مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی برگزار شد + تصاویر

کدخبر: 2075355

با حضور میهمانانی از داخل و خارج از کشور و اقشار مختلف مردم استان اردبیل مراسم ختم فخرالذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در مراسم با شکوهی که عصر امروز در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد، شرکت‌کنندگان از اقشار مختلف مردم، میهمان‌هایی از استان‌های مختلف کشور و کشورهای همسایه با حضور در این مجلس یادبود یاد و خاطره فخرالذاکرین را با نثار فاتحه و صلوات گرامی داشتند.

در این مراسم که با تعطیلی بازار اردبیل و تراکم جمعیت در خیابان‌ها و مسیرهای اطراف منتهی به مسجد اعظم اردبیل همراه بود، بیش از سه ساعت مراسم ختم سلیم مؤذن‌زاده با برگزاری برنامه‌های متنوع ادامه پیدا کرد.

در این مراسم ابتدا مداحان سراسر کشور و استان اردبیل به یاد سلیم مؤذن‌زاده به ذکر مصائب اهل بیت و امام حسین (ع) پرداخته و از شاخصه‌های شخصیت برجسته عالم تشیع و پیرغلام حسینی سلیم مؤذن‌زاده به نیکی یاد کردند.

کلامی، حسنی، خرسندی، شاهی، تمدن، شهروز اردبیلی و... از جمله شاعران و مداحانی بودند که در این مجلس یادبود به ذکر مصائب اهل بیت پرداخته و از سلیم مؤذن‌زاده نیز به عنوان شخصیتی متواضع همراه با صدق و صفا در بیان مصائب ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) و یارانش به نیکی یاد کردند.

یکی از شاعران کشورمان با اشاره به خصلت‌ها و ویژگی‌های سلیم مؤذن‌زاده در عرصه اجتماعی و مداحی اظهار کرد: تواضع، ادب و اخلاص او بی‌نظیر بوده و ذره‌ای حسادت، حب و بغض و خودبینی را نمی‌توانستیم در وجود او مشاهده کنیم.

خرسندی با بیان اینکه روز شنبه هفته آینده و از ساعت 14:30 تا 16:30 دقیقه در تهران مجلس بزرگداشت سلیم مؤذن‌زاده با حضور دوستداران او برگزار می‌شود، تصریح کرد: همه ایران به وجود سلیم مؤذن‌زاده افتخار می‌کنند چرا که این شخصیت افتخار جامعه تشیع و اسلام است و محصور در زمان و مکان نیست.

در این مراسم که بسیاری از شاعران و مداحان از استان‌های مختلف کشور حاضر شده بودند، بیش از دو ساعت ذکر مصائب و شعرخوانی شد و یاد و خاطره بزرگ مداح عالم اسلام گرامی داشته شد.

در این مراسم همچنین پیام تسلیت رئیس جمهور، رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان انرژی اتمی، فرمانده سپاه پاسداران، پیام سردار قاسم سلیمانی، حوزه هنری، شخصیت‌های هنری و ورزشی همچون اکبر عبدی، فرهاد قائمیان، علی دایی، نابغه موسیقی آذربایجان عالم قاسم‌اف، ‌رئیس مرکز اسلامی مسکو، شخصیت‌های برجسته کشور آذربایجان، مدیران، مسؤولان، رؤسای سازمان‌ها و ادارات مختلف در سوگ سلیم مؤذن‌زاده به عنوان همدردی با خانواده او اعلام و تعدادی از آنها قرائت شد.

در این مراسم و در پایان مجلس ختم استان سلیم مؤذن‌زاده بعد از سخنرانی خطیب توانمند، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان و حوزه قفقاز یار دیرین سلیم مؤذن‌زاده استاد تمدن به ذکر مصائب اهل بیت (ع) پرداخت.

ارسال نظر: