وزیر کشور مطرح کرد:

انتقاد از افزایش ولنگاری در فضای مجازی/ گروه‌های تروریستی در کشور افزایش نیافته

کدخبر: 2075531

وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور از افزایش ولنگاری و بی بند باری در فضای مجازی و انفعال برخی از دستگاه‌ها در زمینه مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرهنگ نیوز نوشت: وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز اعضای شورای اجتماعی کشور قبل از جلسه در جلسه ای با رهبر انقلاب ملاقات داشتند و گزارش های مفصلی از دستگاه های اجرایی تقدیم ایشان شد و رهبری فرمایشاتی را در این جلسه فرموند که بسیار راه گشا خواهد بود.

وی افزود: قرار بر این شد تا در 6 ماه آینده کارها انجام گیرد و گزارش عملکرد دستگاه های مختلف را تقدیم ایشان کنیم و اردیبهشت سال 96 جلسه بعدی ما با ایشان خواهد بود.رحمانی فضلی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب دو موضوع را مهم دانستند که یک مسئله علت یابی و ریشه یابی آسیب های اجتماعی و دومی سازماندهی مشارکت مردم در روند پیدایش علت آسیب های اجتماعی بود؛ در این حوزه دو کمیته مفصل تشکیل شده و قرار است این آسیب ها با مشارکت مردم و دستگاه ها علت یابی شود و امیدواریم با جلب مشارکت مردم در آسیب های اجتماعی گام های بهتری را در این زمینه برداریم.

وزیر کشور در رابطه با حادثه عراق و ورود دولت به این مسئله گفت: بحث حله را با توجه به اینکه در کشور عراق اتفاق است وزارت خارجه در دستور کار خود قرار داده و امیدواریم با همکاری های ایران و عراق با موضوع تروریسم برخورد شود؛ البته قبل از مراسم اربعین ما به کشور عراق گفته بودیم که حاضر هستیم برای بحث امنیت به آن ها کمک کنیم اما آن ها خودشان خواستند تا امنیت را برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در مسیرهای اصلی پیاده روی اربعین امنیت برقرار بود اما خلا در مسیرهای فرعی باعث شد تا تروریست ها از این مسئله استفاده کنند و این حادثه دلخراش اتفاق بیفتد، بیان داشت: با همکاری هایی که با دولت عراق داریم تلاش می کنیم که دیگر چنین حوادثی رخ ندهد.

رحمانی فضلی با اشاره به بحث سرما در استان های شمالی گفت: عمده مشکل استان مازندران مسئله گاز است؛ چرا که انتهای لوله گاز کشور در این استان وجود دارد و به همین دلیل فشار گاز در مازندران کم است، با این حال از همان مراحل اولیه سرما همه دستگاه ها دست به کار شدند تا مشکلات را کمتر کنند؛ اما زمانی که یک مشکل ایجاد می شود، عده ای به جای کمک موضوع را برجسته می کنند.

وزیر کشور در همین زمینه افزود: این برجسته سازی ها به حل مشکل کمک نمی کند و در همین ایام هر وقت رسانه ها اراده کردند؛ مسئولان برای پاسخگویی حضور داشته اند و ما باید بزرگ نمایی اینگونه حوادث را کم کنیم. وی در پاسخ به سوالی درباره تیم تروریستی که هفته گذشته در شرق کشور به هلاکت رسیدند، گفت: ما افزایش گروه های تروریستی در کشور نداریم چرا که امنیت در کشور برقرار است و نیروهای ما با رصد دائم توانستند گروه های تروریستی را را شناسانی کنند و اخیرا نیز این یک گروه تروریستی در شرق کشور حضور داشتند که نیروهای ما آنها را شناسایی کرده و برخورد کردند.

رحمانی فضلی در مورد برخورد دو قطار در سمنان خاطر نشان کرد: این اتفاق حادثه دلخراشی بود؛ البته ستاد بحران در این زمینه تشکیل شده و مسئولین استانی نیز در تمام مراحل حضور داشته اند و امروز نیز جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در این خصوص برگزار می شود.

ارسال نظر: