وزیر کشور در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

انتقاد از اطلاع‌رسانی‌های نادرست در خصوص مشکلات سرما/ برجسته کردن حوادث روی روحیه مردم تاثیرات منفی خواهد داشت

کدخبر: 2075593

رحمانی فضلی با انتقاد از اطلاع‌رسانی‌های نادرست در خصوص مشکلات سرما گفت: باید در مواقع بحران دست به دست یکدیگر بدهیم تا مشکل حل شود و بعد از حل مشکل می‌توان از مسئولان سوال کرد و با آنها در خصوص نحوه عملکرد صحبت کرد؛ بی‌تردید برجسته کردن حوادث روی روحیه مردم تاثیرات منفی خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور، با اشاره به حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، گفت: مسئولان در این خصوص توضیح داده‌اند، اما از همان ابتدا عوامل مدیریت بحران نیز در آنجا حضور پیدا کرده‌اند. مقرر شده است از همه ظرفیت‌های استان برای رفع بحران استفاده شود، ولی متاسفانه بروز چنین حوادثی در روحیه مردم اثر نامطلوب دارد. باید تلاش کنیم تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

دشمن در مسیرهای فرعی از خلاها استفاده کرد

وی درباره عملیات تروریستی حله و پیگیری دولت درباره این حادثه، گفت: با توجه به اینکه این عملیات تروریستی در کشور عراق انجام شده، پیگیری‌های لازم در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گرفته است. از سوی دیگر نیز رییس‌جمهور نامه‌ای در این خصوص نوشته‌اند تا با همکاری کشور عراق این موضوع به صورت دقیق مورد پیگیری قرار گیرد.

وزیر کشور یادآور شد: قبل از برگزاری مراسم اربعین اعلام آمادگی کرده بودیم که در خصوص تامین امنیت زائران کشورمان، با کشور عراق مشارکت داشته باشیم، اما این کشور پذیرفت که امنیت را خودش تامین خواهد کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته این کار را به صورت مناسبی انجام داده شده است، اما در مسیرهای فرعی با توجه به خلاءهایی که وجود داشته و با توجه به ناکامی‌ها، دشمن از این فرصت استفاده کرده و دست به عملیات تروریستی زده است.

وزیر کشور با بیان این که بی‌تردید این حادثه برای ما دلخراش بوده، چرا که خانواده زوار چشم‌انتظار این افراد هستند گفت: تلاش می‌کنیم؛ با مسببان این حادثه برخورد شود.

انتقاد از اطلاع رسانی های نادرست در خصوص مشکلات سرما

وزیر کشور همچنین درباره بروز مشکلاتی از جمله قطع گاز در روزهای اخیر در استان‌های شمالی، گفت: پس از بارش برف به ویژه در مازندران عمده مشکل، گاز بود؛ چرا که این استان در انتهای خط گازرسانی قرار گرفته و در این استان فشار گاز پایین است. البته گازرسانی به میزان مصرف و تولید وابسته است، اما از مراحل اولیه بروز این مشکل، همه عوامل دست به کار شدند و تمهیداتی همچون بازنگری مصرف گاز کارخانه‌ها و یا حتی تعطیلی بعضی از آن‌ها انجام شد.

وی اضافه کرد: تلاش شد با مدیریت نیروها، گاز به استان‌های شمالی برسد، اما با توجه به مسدود شدن راه در برخی نقاط این فعالیت‌ها دچار مشکل شد. ۱۲۰ گروه در استان مشغول به کار شدند تا برق‌رسانی و گازرسانی را انجام دهند.

رحمانی فضلی با انتقاد از برخی اطلاع‌رسانی‌های نادرست درباره مشکلاتی که در استان‌های شمالی به علت سرما پیش آمد، گفت: همه کسانی که می‌توانستند اطلاع‌رسانی کنند به جای کمک به موضوع، متاسفانه مشکل را برجسته می‌کردند که البته قطعا چنین شیوه‌ای کمکی به رفع مشکل نمی‌کرد. باید در مواقع بحران دست به دست یکدیگر بدهیم تا مشکل حل شود و بعد از حل مشکل می‌توان از مسئولان سوال کرد و با آن‌ها در خصوص نحوه عملکرد صحبت کرد. بی‌تردید برجسته کردن حوادث روی روحیه مردم تاثیرات منفی خواهد داشت.

وزیر کشور در خاتمه با اشاره به اینکه حضور گروه‌های تروریستی در کشور پررنگ و بیشتر نشده است، افزود: نیروهای ما با سلطه‌ خوبی که دارند، با رصد دقیق توانسته‌اند؛ گروه‌های بیشتری را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند. اخیرا نیز گروه تروریستی در شرق کشور قصد انجام عملیات داشت که توسط نیروهای کشورمان شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

ارسال نظر: