مدیرعامل صرافی بانک ملت: افزایش قیمت دلار ربطی به تک نرخی کردن ارز ندارد

کدخبر: 2075897

تقویت قیمت دلار در بازار جهانی، میل به سرمایه گذاری بر روی دلار و نگرانی مردم از بابت اظهارات اخیر رئیس جمهوری جدید آمریکا را از جمله مهمترین دلایل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر است

به گزارش «نسیم آنلاین»، مدیرعامل شرکت صرافی بانک ملت در گفتگو با «نود اقتصادی»، تقویت قیمت دلار در بازار جهانی، میل به سرمایه گذاری بر روی دلار و نگرانی مردم از بابت اظهارات اخیر رئیس جمهوری جدید آمریکا را از جمله مهمترین دلایل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر دانست.

هر دلار آمریکا امروز (سه‌شنبه 9 آذرماه) با روندی صعودی با قیمت 3901 تومان در بازار به فروش می‌رسد. هر یورو نیز با قیمت 4225 تومان، پوند با قیمت 4845 تومان و درهم امارات با قیمت 1119 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

اصغر نادری درگفتگو با «نود اقتصادی» اذعان داشت که بانک مرکزی به میزان کافی ارز را به بازار تزریق کرده و افزود که افزایش قیمت دلاردرروز های اخیر هیچ ربطی به تک نرخی شدن دلار ندارد.

به گفته وی، در راستای تقویت نرخ ارز در بازار بین الملل، شاخص قیمت دلار در بازار جهانی به رقم 101.26 واحد رسیده درحالیکه به طور معمول این شاخص زیر 100 واحد بوده است. نادری تاکید کردکه اکنون یک شوک به بازار ارزی وارد شده و این افزایش قیمت جنبه روانی داشته و این موج افزایش کوتاه مدت خواهد بود.

ارسال نظر: