سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از درگذشت محمد زرین‌دست تا لغو مراسم پرحاشیه افتتاحیه "سلام بمبئی"

کدخبر: 2076113

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از درگذشت محمد زرین دست، تهیه‌کننده پیشکسوت سینما تا راه‌اندازی "ایستگاه اتسمفر" و لغو مراسم افتتاحیه "سلام بمبئی" از سوی ارشاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از درگذشت محمد زرین دست، تهیه کننده پیشکسوت سینما تا راه اندازی «ایستگاه اتسمفر» مهدی جعفری و علیرضا قاسمخانی و لغو مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی» از سوی ارشاد.

محمد زرین دست تهیه کننده پیشکسوت سینما در گذشت

علیرضا زرین دست گفت: محمد زرین دست تهیه کننده سینما به دلیل سرطان پانکراس در گذشت. این سرطان به کیسه صفرا تسری پیدا کرده و به کبد و کلیه وی منتقل شده بود . برادرم مدتی در بیمارستان بود ولی متاسفانه شیمی درمانی برای بهبود وی نتیجه‌ای نداد. او تا ده روز گذشته بیمارستان بود که دکتر ها نیز ادامه درمان را بی نتیجه می‌دانستند .

محمد زرین دست فعالیت هنری را با تئاتر آغاز کرده بود و از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به آثار سینمایی چون «قفس طلایی» و «سرگیجه» اشاره کرد .

ارشاد مجوز برگزاری مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی» را نداد

قربان محمدپور کارگردان فیلم سینمایی«سلام بمبئی» برگزار نشدن مراسم افتتاحیه این فیلم گفت: به علت عدم موافقت وزارت ارشاد با برگزاری مراسم در مرکز همایشهای برج میلاد این برنامه لغو شد .

وی در ادامه اظهار کرد: اکران خصوصی این فیلم برای اصحاب رسانه بزودی برگزار می‌شود ولی اینکه مراسمی برگزار شود و برای آن بلیط فروخته شود دیگر صورت نخواهد گرفت .

:گفتنی است، پیش از این نیز عوامل این فیلم در اطلاعیه ای خبر لغو مراسم افتتاحیه را اعلام کرده بودند که متن آن بدین شرح است

بدینوسیله به اطلاع مخاطبین محترم فیلم سینمایی «سلام بمبئی» می رساند به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم که از قبل هماهنگی آن صورت پذیرفته بود و در شرایط کنونی و با هماهنگی انجام شده با پخش کننده محترم به این نتیجه رسیدیم علیرغم استقبال خوب مردم عزیز برای حضور در مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «سلام بمبئی» در برج میلاد، این مراسم با عرض پوزش کنسل و تبدیل به حضور عوامل و بازیگران فیلم در اکران های مردمی گردید که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. ضمنا کلیه کسانیکه از طریق سایت سینما تیکت بلیط تهیه نموده اند مبلغ آنها از سایت فوق مجددا به حسابشان واریز خواهد گردید و مبلغ جذب شده از طریق اسپانسر به یکی از خیریه ها واگذار می گردد .

«ماجان»؛ سیما تیرانداز را هم جلوی دوربین کشاند

گروه تولید فیلم سینمایی «ماجان» هم اکنون در جنوب تهران مشغول گرفتن سکانس هایی از آن هستند و به تازگی بازی سیما تیرانداز در این پروژه آغاز شده است. همچنین به زودی فرهاد اصلانی نیز جلوی دوربین خواهد رفت .

مهتاب کرامتی و فرهاد اصلانی بازیگران اصلی «ماجان» هستند و به زودی بازیگران دیگری به پروژه اضافه می شوند .

» ماجان» روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود رو به رو هستند .

عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده: لیلا لاریجانی، کارگردان: رحمان سیفی آزاد، مشاور کارگردان: همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: جهانگیرمیرزاجانی، مدیر تولید: مجید کریمی، دستیار یک و برنامه ریز: سعید نقدزاده، عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی و تهیه کننده: محمد مهدی عسگرپور .

» ماجان» محصول موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است .

مهدویان «ماجرای نیمروز» را در تهران کلید زد

دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان با تکمیل شدن لیست بازیگران اوایل آذر ماه در حوالی تهران کلید خورد .

مهدویان سال گذشته با فیلم «ایستاده در غبار» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست جوایز متعددی را از آن خود کند .

» ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه گو بودن و فضاسازی بسیار متفاوت است و تمام فیلمبرداری آن در تهران و اطراف شهر انجام می شود .

در این فیلم جواد عزتی، احمد مهرانفر، مهرداد صدیقیان، لیندا کیانی، هادی حجازی فر، حسین مهری، مهدی زمین پرداز، امیر حسین هاشمی، احمد قزوینی، محیا دهقانی، سپیده مظاهری، اکبر مددی مهر با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند .

همچنین مهدی زمین پرداز در «ماجرای نیمروز» جایگزین بابک حمیدیان شد. زمین پرداز پیش از این در مستند «آخرین روزهای زمستان» در نقش شهید باقری به ایفای نقش پرداخته بود .

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

از عوامل تولید «ماجرای نیمروز» می توان به فیلمنامه: محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، صدابردار: هادی ساعد محکم، مجری طرح: کامران حجازی، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه: محسن روزبهانی، برنامه ریز: وحید کاشی، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس: سحاب زری باف، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی و تهیه کننده: سید محمود رضوی اشاره کرد .

» ماجرای نیمروز» محصول موسسه سیمای مهر است .

«ایستگاه اتمسفر» با حضور محسن کیایی و رویا افشار کلید خورد

فیلم سینمایی ایستگاه اتمسفر اولین فیلم بلند سینمایی مهدی جعفری به تهیه کنندگی علیرضا قاسم خان است که هفته گذشته فیلمبرداری خود را با حضور محسن کیایی و رویا افشار در تهران آغاز کرده است .

در خلاصه داستان ایستگاه اتمسفر آمده است: اتمسفر هوای زمین را دارد و ما هوای همدیگر را ...

مهدی جعفری دانش آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران است که کارگردانی فیلم های کوتاه داستانی زیارت ،کمی بالاتر ، پنجره ، همه روزهای خوب و مستندهای ٢٣ نفر و نام و نشان را در کارنامه کاری خود دارد . وی همچنین از سال 82 به عنوان مدیر فیلمبرداری در بسیاری از آثار سینمایی همچون: ما همه خوبیم، اتوبوس شب، دهلیز، عصر یخبندان و ... فعالیت داشته است.

دیگر عوامل این فیلم بلند سینمایی عبارتند از :

فیلمنامه : مهین عباس زاده ، مهدی جعفری/ مدیر فیلمبرداری : هاشم مرادی / تدوین : حمیدرضا قربانی/ صداگذار: آرش قاسمی/ صدابردار : عباس رستگارپور / طراح صحنه : جعفر محمدشاهی/ طراح لباس : لیلا نقدی پری/ طراح گریم : الهام صالحی/ دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه ریزى : علی درخشنده/ منشی صحنه : ندا قائدی/ نور: مرتضی نجفی/ دستیار اول فیلمبردار: وحید ابراهیمی/ مدیر تولید : مهدی برزگر/ مدیر تدارکات : محمد حیدرقلی / عکاس : میلاد کیایی

«ایستگاه اتمسفر» محصول موسسه تصویر شهر است و قرار است در جشنواره فجر امسال به نمایش درآید.

«خوب، بد، جلف» راهی جشنواره فجر شد

«خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی قرار بود پس از مدت‌ها انتظار که برای گرفتن پروانه نمایش وقت سپری کرده بود، در آذرماه به سرگروهی پردیسِ زندگی اکران عمومی شود، اما با توجه به شرایط فعلی برنامه اکران و البته احتمالا تمایل دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر، شاهد رونمایی این فیلم در سی‌وپنجمین دوره این رویداد سینمایی خواهیم بود.

قاسم‌خانی که پیش از این قصد داشت در زمانی مناسب فیلم را هر چه سریع‌تر اکران کند، در گفت‌وگویی کوتاه تایید کرد که اخیرا فرم شرکت در جشنواره را پُر کرده است.

«خوب، بد، جلف» درباره یک کارگردان هنری سینما است که از طرف تهیه‌کننده‌ خود تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. این در حالی است که از نظر کارگردان، آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر او می‌خواهد فیلم را بسازد، مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند.

حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، مانی حقیقی، ویشکا آسایش، مجید مظفری، رضا رویگری، نسیم ادبی، رضا کریمی، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، مهراب قاسمخانی، امیرمهدی ژوله، حسین پاکدل و بهاره رهنما از جمله بازیگران فیلم «خوب، بد، جلف» هستند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کنندگان: محسن چگینی، عبداله اسکندری، سرمایه‌گذار: سید محمد امامی، محسن چگینی، طراح گریم: عبداله اسکندری، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، صدابردار: داریوش صادق‌پور، مدیر تولید: رضا کریمی، کارگردان صحنه‌های اکشن: دهقان محمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: زینب نصراللهی، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: رعنا امینی، منشی صحنه: نائله شریفی، مشاور رسانه‌ای: آریان امیرخان، عکاس: محمد بدرلو، دستیار دوم کارگردان: عباس خدری، دستیار سوم کارگردان: آرش چگینی، دستیار اول فیلمبردار: بهمن نادیاب، دستیاران صحنه: محمدرضا غفارزاده، جواد بهبودی، دستیار لباس: نسیم لطیفی، مدیر تدارکات: پوریا عطابخشی، دستیاران تدارکات: مجید رنجبر، مهدی سعدی، مجری طرح: مؤسسه تصویرغزال.

اکران «لاک قرمز» و «سلام بمبئی» از صبح پنج‌شنبه

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه شورای صنفی نمایش 7 آذرماه برگزار شد گفت: در جلسه امروز کف فروش فیلم ها مورد بررسی قرار گرفت فیلم سینمایی « نیمه شب اتفاق افتاد» کف فروش را تامین نکرد و «لاک قرمز» جایگزین این فیلم شد که از صبح پنج شنبه اکران می شود .

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «سیانور» کف فروش فیلم را تامین کرده بود و به همین جهت فیلم سینمایی «سلام بمبئی» از این هفته روز پنج شنبه به صورت آزاد اکران می شود و بعد از این که کف فروش «سیانور » پایین آمد در سرگروه سینمایی فیلم «استقلال» اکران خواهد شد .

فرجی در خاتمه گفت: تمام فیلم ها کف فروش را تامین کرده بودند و به اکران خود ادامه می دهند .

ارسال نظر: