رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

قیمت مرغ ۶ درصد گران شد/ قسمتی از تهران درگیر آنفولانزای مرغی است

کدخبر: 2076339

یوسفی گفت: صادرات به عراق متوقف شده است. قرار است هیئتی از دامپزشکی عراق به ایران بیایند تا از نزدیک ببینند که در هیچ منطقه ای آنفولانزای مرغی وجود ندارد و تنها منطقه ای از استان تهران درگیر این موضوع بوده است.

محمد یوسفی، رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: بارش برف و سختی حمل و نقل موجب شده است تا قیمت مرغ 5 الی 6 درصد گران تر شود زیرا تنها 25 تا 30 درصد نیاز تهران از استان تأمین می شود و بقیه از استان های دیگر به تهران می رسد.

وی افزود: قیمت مرغ زنده 4700 تا 4800 ، قیمت مرغ آماده طبخ در میدان بهمن 6200، و قیمت این کالا برای مصرف در درب مغازه 6700 تا 6800 است که البته با توجه به این که فروشگاه در کدام منطقه تهران واقع است و با توجه به فروش و هزینه های جاری هر مغازه ممکن است که قیمت ها کمی بالا و پایین تر باشد.

یوسفی اظهار داشت: پیش بینی بنده این است که امشب 100 تومان به نسبت قبل قیمت ها کاهش یابد هر چند که همین الان هم قیمت ها مناسب است زیرا قیمت واقعی مرغ باید 7500 تومان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صادرات مرغ مدتی است با مشکل مواجه شده زیرا عراق به دلیل بحث آنفولانزا جلوی واردات مرغ از ایران را گرفته است که البته قرار است هیئتی از دامپزشکی عراق به ایران بیایند تا از نزدیک ببینند که در هیچ منطقه ای آنفولانزای مرغی وجود ندارد و تنها منطقه ای از استان تهران درگیر این موضوع بوده است.

ارسال نظر: