کامران باقری لنکرانی

۱۶ آذر ایام بیعت بر استکبارسازی است

کدخبر: 2076469

از کسانی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند از هر گروه و هرسلیقه سیاسی که هستند، استدعا دارم درست برخلاف طراحی دشمن همه بکوشیم تا ایام ۱۶ آذر را به ایام بیعت بر استکبارسازی و تاکید بر وحدت ملی تبدیل کنیم

به گزارش « نسیم آنلاین »، کامران باقری لنکرانی وزیر دولت نهم و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز و از فعالان سابق تشکل‌های دانشجویی به مناسبت 16 آذر یادداشتی اختصاصی با عنوان «16 آذر را به ایام بیعت بر استکبارسازی و تاکید بر وحدت ملی تبدیل کنیم» در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد که در ادامه می‌آید:

وقتی فتنه‌ها فراگیر می‌شود و تاریکی ها جهان را فرا می‌گیرد، پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم به ما سفارش فرمودند به محضر قرآن برویم. گمان میکنم شرایطی که جهان در آن به سر میبرد یکی از تاریک‌ترین و ذلت بارترین ایام باشد. قدرتهای بزرگ هم به پشتوانه توان مالی و نظامی خود و هم به پشتوانه نفهمی و جهالت و وادادگی ملتها در همه جهان به قتل و غارت مشغولند.

کودک کشی چه در جنگ و چه در غیر آن رواج دارد و کودک کشان مدعی حقوق بشرند . هیچ حدی در ظلم و اجحاف در جهان امروز دیده نمیشود . به بهانه های واهی ، مردم عادی، زنان، سالمندان و کودکان کشته می‌شوند. طبیعت و زیرساخت های جوامع نابود میشوند. ظلم در حاکمیت بین المللی امروز نهادینه شده و آشکارا حاکمان جهان از بی ارزشی انسانهایی که از آنها نیستند سخن می‌گویند.

در چنین شرایطی ملتی که بخواهد استقلال و حقوق خود را حفظ کند و سر بر آستانه ذلت بار تعظیم این حاکمان مغرور فرو نیاورد ، چه باید بکند؟ آیا راهی به غیر از قبول شکست هست؟ به محضر قرآن می‌رویم تا دراین ایام تاریک راهنمایی بگیریم. خدای متعال در سوره آل عمران آیات 118 به بعد می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید از غیر خودتان دوست و همراز نگیرید.

آنها از هیچ نابکاری در حق شما کوتاهی نخواهند کرد . آرزوی آنها این است که شما در زحمت باشید . دشمنی از سخنانشان میبارد و آنچه در سینه دارند و ابراز نمی کنند بسیار دشمنانه‌تر است . ما نشانه های خود را به حقیقت برای شما بیان کردیم.هان بدانید شما کسانی هستید که آن دشمنان را دوست دارید ولی آنها شما را دوست ندارند و شما به کلیت کتاب الهی ایمان دارید . و آنها وقتی به شما می‌رسند میگویند ایمان آوردیم وچون خلوت کنند از سرخشم انگشتان خود را می‌گزند. بگو به خشم خود بمیرید که خداوند به درون سینه ها داناتراست.

در حالی که فشار اقتصادی برای سه دهک پایین کمر شکن شده و افق اشتغال در کشور نگران کننده است ، مسئولین ذی ربط در مورد نحوه گذران عزا و خوشی مردم اظهار نظر میکنند و از نرخ ارز و نحوه کنترل دولت برای این بحران سخنی به میان نمی اید . بحرانی که گفته میشود ناشی از اقدامات غیر علمی برخی از نهاد های کنترلی پولی کشور و همچنین برخی رفتار های سیاسی است.

من نمی‌دانم انتخابات سال آینده چه خواهد شد اما نگرانم که برخی به خیال پیروزی در انتخابات همه حیثیت خود را به باد بدهند و برای این ملت زحمت درست کنند. نباید نشانه های غلط داد. با بازارگرمی در جلسات محفلی ، امکان ادای وظیفه در خدمت به مردم و دفاع از حقوق شان فراهم نمی‌گردد. حاشیه‌هایی که امروز برای برخی اصل شده اند درنزد ملت فهیم ایران ، فراموش نخواهند شد . دغدغه مردم داشتن فقط ، به فکر کنسرت و سخنرانی ها بودن نیست. باید پاسخگوی نیازهای فوری کشور آنهم در این شرایط تنش زای جهانی بود . ترامپ و کنگره و سنای آمریکا در یک اتحاد کم سابقه همه توان خود را برای نشان دادن چنگ و دندان به ملت ایران به میدان آورده‌اند.

ژنرال بازنشسته‌ای به وزارت دفاع آمریکا منصوب می‌شود که تنها هنرش مخالفت سرسختانه با ایران است. مشاوران ترامپ در سیاست خارجی و امور نظامی همه گرایش ضد ایرانی دارند . اما برخی تصمیم سازان ما فعلا در این مانده اند که آیا تمدید ده ساله ISA را باید نقض برجام دانست یا خیر. سنت خدای‌متعالی این است که با وادادگی کسی به جایی نمی‌رسد. امروز نگاه ملت به مجلس و دولت محترم است که چگونه از منافع ملی محافظت می‌کنند.

طنز تلخ روزگارما این است که در شرایطی که حاکمیت صهیونیستی -آمریکایی به عنوان دشمن بشریت نه فقط دشمن ما، با همه قوا برای به محاق بردن انقلاب اسلامی به میدان آمده و همه توان خود را برای نابودی این نظام به دلیل اینکه یگانه قدرت مستقل در حال شکوفایی است به کار گرفته ، برخی به خیال اینکه میتواند با این نظام مستکبرانه تعامل کنند به دنبال جداکردن حساب خود از انقلاب اسلامی و نهضت و آرمان های امام رحمه‌الله علیه هستند.

طنز تلخ روزگار ما این است که در بزرگداشت روز دانشجو سخن از نظریه پردازی تسلیم و حاشیه پردازی هایی است تا فرآیند ذلت بار تهی کردن این ملت از توانمندیها و قدرت درون زایش تسریع شود . و این اوج خباثت اتاق اندیشه ذلت پروری است که تلاش دارد 16 آذر را که نماد خصومت ورزی آمریکا این شیطان بزرگ با ملت ماست ، و روز شهادت سه دانشجویی که به قول مرحوم دکتر شریعتی هم چون سه گوهر اهورایی در پیش قدم معاون رییس جمهور وقت آمریکا قربانی شدند تا حکومت سرسپرده پهلوی وفاداری خود را به آمریکا اثبات کند، به فرصت آشوب زایی، نابود کردن اتحاد ملت در مصاف با شیطان زمان و به فراموشی سپردن دشمنی های آمریکا با این ملت تبدیل نماید. موج طراحی سخنرانی های تنش آفرین در این ایام تصادفی نیست. البته من توهم وابستگی سخنرانان را ندارم ولی این فهم را دارم که پرداختن به حواشی در زمان جنگ و تهاجم خدمت به دشمن است و بازی خوردن در جور چین او، حتی اگر فرد بازی خورده پیش از این مجاهدت هایی هم داشته باشد.

عملکرد هر یک از ما در این برهه از زمان میتواند تاریخ ساز باشد . از کسانی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند از هر گروه و هرسلیقه سیاسی که هستند، استدعا دارم درست برخلاف طراحی دشمن همه بکوشیم تا ایام 16 آذر را به ایام بیعت بر استکبار سازی و تاکید بر وحدت ملی تبدیل کنیم. پرسش ما در این ایام خاطره انگیز و تاریخ ساز فارغ از سلایق سیاسی باید این باشد که برای پاسداشت آرمانهای شهدای دانشجو از سال 32 تا کنون چه در دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست رژیم سرسپرده پهلوی و چه در جنگ تحمیلی در مصاف با دست نشاندگان آمریکا و چه امروز در دفاع از حرم ، باز به دست دیگر دست نشاندگان آمریکا چه می بایست کرد. مطالبه از اقتصاد مقاومتی فراتر از گفتار و تلاش باری نمایان شدن آثار آن در عمل و گشایش در زندگی مردم باید دغدغه همگانی باشد . دانشجو و استاد هر دو باید تمام توان خود را برای پیروزی کشور در این نبرد اقتصادی به میدان بیاورند و مشوق و ایده پرداز برای مسئولین باشند و مسئولین نیز باید قدردان این ظرفیت بزرگ باشند و خود به دنبال تشویق دانشگاهیان برای نقش آفرینی در این عرصه باشند.

پرسش از کارهای ناتمامی چون رسیدگی به حقوق های نجومی و شفاف سازی در فعالیت های اقتصادی به خصوص توسط مصادر امور ، پرسش از تعجیل ها در امر مهمی چون برجام و اکنون نحوه پاسخ به چنگ و دندان نشان دادن های طرف مذاکرات باید برجسته باشد. غصه می‌خوریم که برخی که مسولیت دفاع از منافع ملی کشور را دارند در برابر این همه توهین و بی حرمتی آمریکایی ها توجیه گری میکنند و میگویند این اقدامات نقض برجام نیست چون بقیه 5+1 با آمریکایی ها همراهی نکرده اند .آیا دانشگاهیان حق ندارند بپرسند که این عدم همراهی در عالم واقعیت اثری هم داشته یا فقط در کلام بوده است؟

ما این دو هفته هموطنان عزیزی را در بازگشت از اربعین در حمله تروریست داعش و در فاجعه تلخ ریلی در مسیر زیارت امام رضا علیه اسلام از دست دادیم. کدام یک از کشورهایی که برخی به دست دادن با مسئولین آنها افتخار میکنند به پیشگاه ملت ایران عرض تسلیت کردند؟ این نشانه کوچک ، نشان از عمق تنفر آنها از حکومت مستقل جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران به عنوان صاحبان این حکومت دارد . دشمن را دوست نپنداریم و قدر دان جوانان این کشور باشیم./

ارسال نظر: