در سفر به ژاپن عنوان شد

ظریف: آمریکایی‌ها بهتر است به برجام متعهد بمانند

کدخبر: 2077217

وزیر امورخارجه طی سفری به ژاپن تاکید کرد برای خود آمریکایی‌ها بهتر است که به برجام وفادار بمانند و تحریم‌های بیشتر به ما صدمه خواهند زد اما ایران را نمی‌شکنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که اکنون در ژاپن به سر می‌برد تاکید کرد به نفع آمریکایی‌هاست که به توافق هسته‌ای چند جانبه، متعهد باقی بمانند.

به نوشته خبرگزاری "رویترز" ظریف طی سخنرانی در یک سمینار در "توکیو" گفت با اینکه توافق هسته‌ای چند جانبه بوده و از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تصویب شده است، اما به معنای آن نیست که آمریکا آن را نقض نخواهد کرد؛ کشوری که به زعم او احترام چندانی به قوانین بین‌المللی نمی‌گذارد.

وی تصریح کرد: من امید خود را بر پایه توهم این که کسی بخاطر نیت خوب یا ذات خوب به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، بنا نمی‌کنم...من معتقدم به نفع ایالات متحده و دیگر اعضای جامعه جهانی است که به این توافق چند جانبه احترام بگذارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تحریم‌های ضد ایرانی در گذشته کارگر نیافتاده و تقویت آنها نیز چیزی را تغییر نخواهد داد، افزود: تحریم‌ها به ما صدمه خواهند زد اما ما را نمی‌شکنند...زیرا دیگر شرکای برجام از آنها پیروی نخواهند کرد.

ارسال نظر: