در جمع جوانان و دانشجویان اصفهان

زاکانی: بردار رئیس‌جمهور یکی از گردانندگان کلید فساد اقتصادی است/ با دولتمردان خفته و تکراری نمی‌شود عدالت را برقرار کرد

کدخبر: 2077237

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اگر دولت می‌خواهد با فساد برخورد کند چرا راه دور می‌رود، اظهارداشت: روحانی باید اول با برادر خود و کنار دستان خود برخورد کند چرا که او یکی از گردانندگان کلید فساد محسوب می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش از ظهر امروز در همایش جوانان انقلابی جهادگر استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: در جمع کسانی هستیم که جوانی خود را وقف برقراری عدالت در جامعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب و در دهه 60 وجود نگاه سوسیالیست مآبانه‌ از سوی برخی مسؤولان و دولت وقت موجب شد کمر مردم زیر اینگونه نگاه‌ها و رفتارها خم شود، تصریح کرد: دولت به جای اینکه در آن زمان بار اقتصادی را از روی دوش مردم بردارد رقیب بخش خصوصی در اقتصاد شد.

نماینده دوره گذشته مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دولت دم از آزادی رسانه می زند، گفت: نمی‌شود شعار آزادی رسانه را داد اما فقط رسانه‌های مجیزه‌گوی دولت آزاد باشند، این کار عین دیکتاتوری است.

وی اضافه کرد: امروز کسانی در دولت در حال سخن گفتن هستند که تمام بودجه کشور را به باد می‌دهند و پاسخگو نیستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: امروز روز قیام با منطق و عقلانیت در جهت تقویت حاکمیت و اصلاح اجزا حکومت است؛ کاری که 13 آبان 58 دانشجویان پیرو خط امام با دولت وقت کردند و زمینه استعفای آن را فراهم آوردند.

هاشمی عدالت را در سرریز شده ثروت از کیسه ثروتمندان می‌دانست

زاکانی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص روند اقتصادی مردم پس انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از دهه 60 برای حل روند اقتصادی دولت با الگوی اقتصاد آزاد که از سوی هاشمی رفسنجانی و بر گرفته از اقتصاد غرب ارائه شد بیشترین تخریب صورت گرفت.

وی تصریح کرد: هاشمی در آن دورانی که مفهوم عدالت را غلط درک کرده بود، در خطبه‌های نماز جمعه دم از عدالت اجتماعی می‌زد و آن را سرریز شدن ثروت از کیسه ثروتمندان می‌دانست به این نحو که باید ثروتمندان برای جلوگیری از شورش فقرا مقداری از آن را به مردم بپردازند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دهه 80 هم از عدالت صحبت به میان آمد بیان داشت: در آن زمان هم اقدام منسجمی صورت نگرفت و امروز شاهد گمشده عدالت در جامعه هستیم که لزوم ورود جریان عدالتخواهی با عقلانیت و جدای از احساسات، احساس می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه قیام و جهاد باید در جهت اصلاح باشد، عنوان کرد: اگر در جریان عدالت‌خواهی حرکت جهادی و منطقی مد نظر قرار نگیرد بی‌شک خشنودی غرب و دشمن را در پی داشته و به آنچه بایسته و شایسته است نخواهیم رسید.

وی با اشاره اینکه هر چقدر عدالت در کارها نادیده گرفته شد مخالفت با نظام اسلامی است گفت: وقتی از ایجاد عدالت سخن به میان می‌آید یعنی اینکه آنچه وجود دارد در فرصتی برابر برای همه استفاده شود و زمینه را برای ظهور و بروز استعدادها ایجاد کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: در جامعه اسلامی افراد نیز باید بدانند اگر ظرفیتی برای آنان ایجاد شده باید در جهت رشد و تکامل جامعه از آن بهره گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سعی می‌کند کمتر به عدالت بپردازد و صرفه و صلاح را هم بر پرداختن بر عدالت نمی‌بیند چراکه با وجود گوشزدهای مکرر از سوی خیرخواهان نظام، بازهم اجرای عدالت برای آن خیلی سخت است.

زاکانی ضمن اشاره به اینکه قانون اساسی محور و کلیات نظام را به خوبی ترسیم کرده است، عنوان کرد: اگر عدالت‌خواهی را پیشه می‌کردیم امروز با فساد در دولت روبه‌رو نبودیم و مطالبه و احقاق حق طبق سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص از دانشجویان بیشتر است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: باید به سمت مسیری حرکت کنیم که در آن احقاق حقوق مردم و تحقق مردم‌سالاری دینی صورت گیرد.

وی درباره واگذاری حق مردم به خودشان نیز اذعان کرد: همان طور که مردم در انتخابات تعیین سرنوشت و کار را برعهده دارند باید مثل دفاع مقدس زمینه حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز هم فراهم شود.

زاکانی با بیان اینکه امروز حضور مردم مخل فعالیت‌های عده‌ای شده است، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس نیز بنی صدر از حضور مردم در صحنه جنگ مخالف ناراحت بود و شیوه‌ای را می‌پسندید که زمین را واگذار کنیم و سپس خاک را بخریم؛ امروز نیز همین طور شده است.

وی با اشاره به اینکه راه ورود و مطالبه میدان دادن به مردم است عنوان کرد: نظارت و حق‌خواهی چیزی است که در اصل نهم قانون اساسی آمده است و اگر به آن عمل شود دیگر کسی برای آزادی دعوا نمی‌کند.

دولت فعلی دولتی خفته، تکراری و با نگاهی انتخاباتی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تعریف نادرست دولت از آزادی و امنیت تصریح کرد: متأسفانه امروز دولت آزادی و امنیت را جدای از هم می‌داند چراکه پرداختن به این موضوعات سخت است و نیازمند کار و تلاش مستمر و دقیق از سوی دولت است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت امروز، دولتی خفته، تکراری و با نگاهی انتخاباتی است که حل مشکلات را فقط با رابطه با غرب میسر می داند که قطعاً با این شیوه نمی‌تواند عدالت را برقرار و مشکلات را حل کند.

زاکانی با بیان اینکه دولت مفهوم عدالت را از دست داده و نمی‌داند چیست، اظهار داشت: بنده در یکی از دانشگاه‌های مشهد برنامه داشتم هنگامی که برای برنامه در مشهد حضور پیدا کردیم با عذرخواهی دانشجویان روبه‌رو شدیم که حاکی از لغو برنامه به علت ترس رئیس دانشگاه از عزل به خاطر سخنرانی ما بود؛ آیا اگر مسؤولی احساس امنیت نکند کاری قابل حل است و می‌شود حرکتی برای حل مشکلات کرد.

وی گفت: امروز شاهد این هستیم بعضاً کسانی در دولت به قدرت می‌رسند که قدرت را با نگاهی به عنوان کسب ثروت می‌بینند.

روحانی برای مبارزه با فساد اقتصادی از نزدیکان خود شروع کند

نماینده تهران در مجلس نهم درباره سخن دولت درخصوص برجام و حل مشکلات مردم و ایجاد فرصت‌های جدید برای مردم اظهار داشت: امروز که تمدید تحریم‌ها را می‌بینند با یک چرخش می‌گویند ما می‌خواستیم معلوم کنیم آمریکایی‌ها بدعهد هستند.

زاکانی با بیان اینکه اگر دولت می‌خواهد با فساد برخورد کند چرا راه دور می‌رود، اظهارداشت: روحانی باید اول با برادر خود و کنار دستان خود برخورد کند چرا که او یکی از گردانندگان کلید فساد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌ها در کشور بالاست اما موش‌های درون انبار اجازه توزیع آن را بین مردم نمی‌دهند، گفت: خلق ثروت یک ارزش است اما این دولت نه تولید ثروت را دنبال می‌کند و نه توان توزیع ثروت را دارد.

ارسال نظر: