سعید جلیلی:

نمی‌توان کشوری را که سالانه یک میلیون مسکن نیاز دارد در خلاء و بدون طرح رها کرد

کدخبر: 2077268

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: می‌توان به طرح‌های قبل ایراد داشت مشروط به آنکه طرح بهتری جانشین شود ولی نمی‌توان کشوری را که سالانه یک میلیون مسکن جدید نیاز دارد در خلاء و بدون طرح رها کرد!

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر پنجشنبه در همایش سراسری مدیران مراکز و کانون‌های بسیج مهندسین عمران معماری وزارت راه و شهرسازی در مشهد گفت: وقتی صحبت از تمدن سازی و تمدن اسلامی می‌شود یعنی «نرم‌افزار دینی» هدایتگر سخت‌افزار باشد.

این استاد اندیشه سیاسی در اسلام افزود: اگر «تمدن دینی» است که اجازه سلاح هسته‌ای نمی‌دهد و استفاده از انرژِی هسته‌ای را حق می‌داند، همان تمدن دینی است که از یک‌سو الگوهای شهرسازی و مسکن را متعالی می‌سازد و از سوی دیگر اجازه نمی‌دهد خانواده‌ای از حق مسکن محروم باشد.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی مسکن حق مردم و کمک به تأمین آن «وظیفه دولت» است.

جلیلی تأکید کرد: کسانی که فکر می‌کنند با الگوی لیبرال سرمایه‌داری می‌توانند مشکل مسکن را حل کنند ببینند همین الگو در زمینه مسکن، چگونه بحران اقتصادی 2008 آمریکا را به وجود آورد!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسکن محل آرامش خانواده است و حل مشکل اجاره‌نشینی یعنی کمک به تأمین آرامش خانواده‌ها.

وی با بیان اینکه گران شدن مسکن از یک‌سو هزینه خانواده‌های بدون مسکن را افزایش می‌دهد و از دیگر سو فاصله آنها را با خانه‌دار شدن بیشتر می‌کند، افزود: زمانی که مسکن با قیمت مناسب برای محرومان تولید می‌شود رشد اقتصادی و عدالت به‌صورت همزمان تأمین می‌گردد.

جلیلی خاطرنشان کرد: می‌توان به طرح‌های قبل ایراد داشت مشروط به آنکه طرح بهتری جانشین شود ولی نمی‌توان کشوری را که سالانه یک میلیون مسکن جدید نیاز دارد در خلاء و بدون طرح رها کرد!

وی ادامه داد: تولید مسکن در کشور نه‌تنها می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل مسکن، اشتغال و خروج از رکود را حل کند بلکه این توانایی را دارد که در بسیاری از بازارهای منطقه و دیگر نقاط جهان حضور پررنگ داشته باشد.

جلیلی در پایان تصریح کرد: تجربه حضور 10 سال پیش این بخش در آمریکای لاتین توانست برای کشور ارزآوری، اشتغال و صادرات کالا و خدمات مهندسی داشته باشد.

ارسال نظر: