ترکی در تست‌های داخلی پذیرفته شده و تنها در بیرون از کشور مردود شده است

کامرانی‌فر: موافقت برای قضاوت دیدارهای حساس با شش داور صورت گرفته است

کدخبر: 2077319

رئیس دپارتمان داوری گفت: زمینه موافقت لازم صورت گرفت که برخی از بازی‌های حساس با شش داور برگزار شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت:

حسن کامرانی‌فر ضمن بیان این مطلب در مورد دیدار استقلال - تراکتورسازی که قرار است با شش داور برگزار شود، اظهار داشت: در ادامه تلاش‌های فدراسیون در جهت بهتر کردن وضعیت داوری و رسیدن قضاوت‌ها به استاندارهای داوری تلاش‌هایی انجام شده است که در این زمینه ابتدا سیستم‌های رادیویی تهیه شد.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفتگو می‌کرد در ادامه افزود: مجموعه فدراسیون تلاش می‌کند که شرایط بهتر شود. در همین زمینه موافقت لازم صورت گرفت که برخی از بازی‌های حساس با شش داور برگزار شوند. AFC هم این مورد را تأیید کرده و قرار است در تعداد کمی از بازی‌های حساس از شش داور استفاده کنیم. دو داور لب خط حضور خواهند داشت. امیدوارم این اتفاق به شرایط داوری کمک کند.

«بهره‌گیری از شش داور برای قضاوت بازی در کشورهای دیگر جواب نداده است»، وی در واکنش به طرح این موضوع تصریح کرد: سیستمی که شما اشاره کردید، پیچیده بوده و امکان استفاده از آن برای خیلی از کشورها وجود ندارد، اما سیستم استفاده از داوران لب خط در خیلی از کشورها استفاده می‌شود.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص رد شدن محسن ترکی در تست‌های AFC عنوان کرد: ترکی به همراه علیرضا فغانی در تست‌های داوران الیت شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر گذاشته بودند. زمانی که من آمدم، ترکی در هفته دوم قضاوت کرده بود و معنایش این است که وضعیت ایشان به تأیید مسئولان رسیده و امکان قضاوت داشته است. ترکی در تست‌های بعدی AFC، به علت پروازی که داشت و عدم استراحت، نتوانستند در تست‌ها شرکت کند.

کامرانی‌فر خاطرنشان کرد: هر تستی جایگاه خودش را داشته و برای ما تست‌های داخل کشور ارزش دارد. پیش از اینکه ما حضور پیدا کنیم، کسانی که در تست‌های خارج از کشور مردود می‌شدند، امکان قضاوت در داخل کشور را نداشتند، اما این امکان فراهم شده که داوران بتوانند در صورت مردودی در تست‌های خارج از کشور در داخل قضاوت کنند. بنابراین این بحث تنها اختصاص به ترکی ندارد و برای همه داوران است. ترکی در تست‌های داخلی پذیرفته شده و تنها در بیرون از کشور مردود شده است.

ارسال نظر: