رئیس سازمان بسیج اساتید در واکنش به سخنان روحانی در روز دانشجو:

افکار عمومی منتظر بود رئیس جمهور مسئولیت شکست فاحش برجام را بپذیرد

کدخبر: 2077322

سهراب صلاحی اظهار داشت: افکار عمومی منتظر بود که رئیس جمهور مسئولیت شکست فاحش برجام را شخصاً و به عنوان رئیس دولت بپذیرد سخنان اخیر رئیس جمهور ولی دل همه دوستاران نظام مقتدر، اما مظلوم اسلامی را به درد آورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید به نمایندگی از 45 هزار استاد و مدرس بسیجی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور کشور طی نامه‌ای ضمن درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی و دادستان کل کشور برای رسیدگی به سخنان اخیر رئیس جمهور و بررسی این موضوع که آیا اقدامات دولت در مورد برجام در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری بوده است یا خیر؟ و اعلام نتایج آن به مردم، اعلام کرد: افکار عمومی منتظر بود که رئیس جمهور با صراحت لهجه‌ای که در موارد بسیاری حتی علیه دوستان انقلاب از ایشان مشاهده شده مسئولیت شکست فاحش برجام را شخصاً و به عنوان رئیس دولت بپذیرد سخنان اخیر رئیس جمهور ولی دل همه دوستاران نظام مقتدر، اما مظلوم اسلامی را به درد آورد.

در ابتدای این نامه آمذه است: همگان مستحضرند که قسمت عمده عمر دولت یازدهم، که در تاریخ به نام دولت برجام ثبت شده، در موضوع مذاکرات هسته‌ای گذشت. پس از تایید بدعهدی آمریکا از سوی جناب دکتر روحانی و اذعان ایشان بر اینکه برجام صریحاً از طرف آمریکا نقض شده است، افکار عمومی منتظر بود که آقای رئیس جمهور با صراحت لهجه‌ای که در موارد بسیاری حتی علیه دوستان انقلاب از ایشان مشاهده شده و همانطور که با صراحت در چهارمین نشست خبری خود اعلام کرده بود: « همه مسئولیت مذاکرات با من است» در 16 آذر 95 نیز با شجاعت اعلام نمایند که مسئولیت شکست فاحش برجام را شخصاً و به عنوان رئیس دولت می‌پذیرند، اما اظهار این جملات که «ما هیچ قدمی در مسأله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم» و «هیچ نامه‌ای نبوده ایشان بنویسند و من دستور قاطع ندهم که عین آنچه ایشان گفته باید اجرا شود» و تقاضای دکتر روحانی که این سخنان باید در تاریخ ثبت شود، دل همه دوستاران نظام مقتدر، اما مظلوم اسلامی را به درد آورد.

در ادامه تاکید شد: اینجانب به نمایندگی از سوی 45 هزار استاد و مدرس بسیجی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و برای تنویر افکارعموی تقاضا دارد که دادستان محترم کل کشو پاسخ دهند: 1. آیا وفق قانون مجازات اسلامی نسبت ناروا دادن به امام المسلمین که درغیبت امام عصر روحی و ارواحنا فداه مسئولیت اداره مسلمانان جهان را به عهده دارند مصداق افترا و تهمت است یا نه؟ 2. در صورتی که پاسخ مثبت است آیا مدعی العموم برای حفاظت از عزت و اقتدار امام المسلمین که مایه اقتدار مسلمانان جهان است مسئولیتی دارند یا نه؟ 3. در صورت مثبت بودن آیا به فکر اقدام قانونی و شرعی در این رابطه هستند یا نه؟

در خاتمه آمده است: همچنین از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا دارد که از کمیسیون‌های مربوطه مجلس و از جمله کمیسیون نظارت بر برجام درخواست نمایند که برای تنویر افکار عمومی، اقدامات دولت برجام در چهارچوب فرامینی که امام المسلمین به عنوان سیاستگذار نظام اسلامی در موضوع مذاکرات هسته ای تعیین فرموده‌اند، بررسی و نتایج ارزیابی را هرچه سریعتر به استحضار ملت قهرمان و همه دوستداران ایران اسلامی برسانند. بی تردید این اقدام مجلس می‌تواند تا حدود زیادی خبط فاحش مجلس نهم در تصویب 20 دقیقه‌ای برجام را جبران نماید.

ارسال نظر: