در پی اعتراض مردم به دخالت اطرافیان "پارک گئون های" در امور کشور

پارلمان کره جنوبی رئیس‌جمهور را تعلیق کرد

کدخبر: 2077330

پارلمان کره جنوبی با استیضاح رئیس جمهوری این کشور موافقت و تصمیم برای ادامه حضور وی در راس قدرت را به دیوان عالی واگذار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » پارلمان کره جنوبی با استیضاح رئیس جمهوری این کشور موافقت و تصمیم برای ادامه حضور وی در راس قدرت را به دیوان عالی واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، پارلمان کره جنوبی لایحه استیضاح «پارک گئون های» رئیس جمهوری این کشور را برای پاسخ گویی به اتهام فساد سیاسی، تصویب کرد.

لایحه پیشنهادی احزاب اپوزیسیون پارلمان کره جنوبی با ۲۳۴ رای موافق در برابر ۵۶ رای مخالف به تصویب رسید که نشان دهنده هم رأی بودن برخی از اعضای «سائنوری» حزب متبوع پارک با طرح استیضاح وی است.

به این ترتیب، تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی، «هوانگ کیو آن» نخست وزیر کره جنوبی، عهده دار وظایف پارک خواهد بود.

گفتنی است که پارک از سوی هزاران نفر از شهروندان کره جنوبی که در یک ماه گذشته خیابان های شهرهای بزرگ از جمله سئول را به عرصه اعتراض خود بدل کرده بودند، به خیانت از بابت باز گذاشتن دست یکی از دوستانش در اداره امور کشور، متهم است.

اگرچه «چوی سون سیل» دوست دوران کودکی پارک بازداشت و تفهیم اتهام شده و خود رئیس جمهور نیز به دفعات از مردم عذرخواهی کرده است، پارلمان کره جنوبی در نهایت به استیضاح پارک و سپردن سرنوشت وی به دیوان عالی رای داد.

پارک پیشتر گفته بود که نتیجه استیضاح را می پذیرد اما علیرغم میل اپوزیسیون که خواهان استعفای فوری وی هست، ترجیح می دهد منتظر ارائه طرحی از سوی حزب حاکم سائنوری باشد که برکناری وی را تا ماه آوریل سال میلادی آینده (۲۰۱۷) به تاخیر می اندازد.

منبع: مهر

ارسال نظر: