هیأت انتخاب بخش پویانمایی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات معرفی شد

کدخبر: 2077337

با حکم رسول صدرعاملی، دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، اعضای هیأت انتخاب بخش پویانمایی ششمین دوره این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خانم «سعادت رحیم‌زاده» و آقایان «محمدعلی صفورا»، «ناصر گل‌محمدی»، «هادی محمدیان» و «ابوالقاسم نظرپور» به عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش پویانمایی این دوره از جشنواره حکم گرفتند و از بین 106 اثر رسیده پویانمایی دوره ششم، فیلم‌های این بخش از جشنواره امسال را انتخاب خواهند کرد.

«سعادت رحیم‌زاده»، متولد: 1353 مراغه، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی انیمیشن از دانشگاه هنر و کارشناسی نقاشی از دانشگاه سوره، کارگردان انیمیشن، مدرس دانشگاه، عضو رسمی انجمن آسیفا ایران و بین‌الملل است که علاوه بر تولید و ساخت انیمیشن، در زمینه ساخت آنونس‌های جشنواره‌ها، نویسندگی متن فیلم‌های مستند، عکاسی مستند هنری و اجتماعی و نویسندگی و تحقیق فعالیت داشته و موفق به کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی برای فیلم‌هایی چون حافظ، کودکان کویر، کودکان بلوط و کودکان دشت شده است.

«ناصر گل‌محمدی» دارای مدرک دکترای هنر از دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان با گرایش صنعت و پویانمایی است. وی عضو هیأت علمی دانشکده صدا و سیما از سال 1367 است و در دانشگاه‌های مختلفی سابقه تدریس دارد. عضویت در انجمن بین‌المللی فیلمسازان پویانمایی (آسیفا) و انجمن بین‌المللی مطالعات انیمیشن ASA و شرکت در کنفرانس‌های این انجمن در هلند، از دیگر فعالیت‌های گل‌محمدی به شمار می‌رود. او ساخت آثار پویانمایی آموزشی، و تجربیِ کوتاهِ و طراحی و مدیریت چند مجله‌ فرهنگی-هنری را نیز بر عهده داشته است.

«محمدعلی صفورا» متولد 1344 شاهرود، دارای مدرک دکترای پژوهش هنر (انیمیشن) از دانشگاه هنر و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، گروه سینما-انیمیشن است که ساخت فیلم‌های مستند، انیمیشن، داستانی، ویدئوکلیپ، برنامه تلویزیونی و ... را در کارنامه دارد و مسئولیت‌های مختلفی از جمله مسئولیت بخش انیمیشن و مشاور مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برعهده داشته است.

«هادی محمدیان» متولد 1361 تهران و فارغ‌التحصیل گرافیک است. او کار حرفه‌ای خود را با مجموعه انیمیشن «دره زنجفیل» آغاز کرد و با نگارش کتاب «خط اول» توانست عنوان «کتاب سال دفاع مقدس» را در حوزه کمیک استریپ از آن خود کند. انیمیشن بلند «شاهزاده روم» او که روایتی از داستان زندگی مادر امام زمان (عج) را روایت می‌کرد، مورد توجه واقع شد و دومین ساخته بلندش با نام «فیلشاه» در راه جشنواره امسال فیلم فجر است.

«ابوالقاسم نظرپور» متولد 1332 تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن است که در 55 انیمیشن، به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده، طراح شخصیت، طراح استوری‌برد و... فعالیت داشته و از دهه 60 تاکنون در جشنواره‌های داخلی و جهانی موفقیت‌هایی را به دست آورده است.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، اسفندماه و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.

ارسال نظر: