چه کسی باید جایگزین احمدی شود؟

هلال احمر دبیر کل با تجربه و استراتژیست می‌خواهد

کدخبر: 2077494

با قطعی شدن حضور احمدی در وزارت کشور به عنوان معاون سیاسی، این روزها گمانه زنی در مورد دبیر کل آینده جمعیت هلال احمر در رسانه‌ها صورت می‌گیرد، اما نکته‌ای که در این مقطع زمانی از اهمیت برخوردار است این است که دبیر کل آینده جمعیت هلال احمر باید چه ویژه‌گی داشته باشد؟

گروه جامعه « نسیم آنلاین »: در چارت سازمانی جمعیت هلال احمر دبیر کل به عنوان دومین مقام ارشد این نهاد مردمی به عنوان بالاترین مقام اجرایی به ایفای نقش می‌پردازد، به طوریکه وظیفه ساماندهی تمامی بخش‌های مرتبط با این نهاد مردمی در مواقع اضطراری و اتخاذ تصمیمات سرنوشت سازوهمچنین احیاری ساختار اداری از وظایف اصلی دبیر کل محسوب می‌شود.

دبیرکل آینده هلال احمر باید مدیریت استراتژی و میدانی را به خوبی بداند و به طور ملموس و مشهود در تمامی تصمیمات نقش آفرینی کند به آن معنا که تصمیم ساز باشد،نه تصمیم پذیر، لذا چنین ویژگی مستلزم حضور یک فرد با تجربه و جهادی در این سمت بسیار حساس است.

بعضا برخی از افراد خواستار جوانگرایی درانتخاب دبیر کل آینده شده اند، جوانگرایی و اعتماد به جوانان امری بسیار مطلوب و منطقی محسوب می‌شود اما جوانگرایی در منصبی که با جان مردم در مواقع حساس سرکار دارد شایسته نیست.

جوانگرایی باید در سطوحی صورت بگیرد که درصد آزمون و خطای آن بالا باشد و به آن معنا که خطر ریسک پذیری آن به تناسب آزمون خطا بالاتر باشد، اما جایگاه دبیر کل هلال احمر جایی نیست که بشود در آن جوانگرایی را در دستور کار قرار داد، این منصب در حقیقت مدیری با تجربه، استراتژیست و تصمیم ساز می خواهد، لذا مطلوب است که فردی در این منصب تکیه بزند، که از پختگی لازم برای هدایت سکان پرتلاطم جمعیت هلال احمر در مواقع بحرانی برخوردار باشد.

ارسال نظر: