سردار نقدی در افتتاح نمایشگاه جهانی هنر مقاومت:

بسیجیان، پناهگاهی برای هنرمندان آزادی‌خواه دنیا هستند

کدخبر: 2077667

نمایشگاه چهارمین جشنواره هنر مقاومت با حضور سردار نقدی و جمعی از مسئولان فرهنگی در فرهنگستان هنر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، مراسم افتتاحیه نمایشگاه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت شب گذشته با حضور سردار محمدرضا نقدی در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران در خصوص برپایی این نمایشگاه گفت: مقاومت از دغدغه‌های مهم هنرمندان آزادیخواه دنیای اسلام است تا دردهای مظلومین را برای جهانیان به تصویر بکشد و در این خصوص نیز بسیجیان هم پناهگاهی برای هنرمندان آزادی‌خواه دنیا محسوب میشوند و در نتیجه این دوره از جشنواره هنر مقاوت پررنگ تر از دوره‌های پیشین جشنواره به چشم میخورد و با افزایش 20 درصدی حدود پنج هزار اثر به جشنواره جهانی هنر مقاومت رسیده است که یک هزار و 500 اثر آن بین‌المللی و از 71 کشور دنیا است.

سردار نقدی ادامه داد: آثار چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت علاوه بر نشان دادن دردهای مظلومان، ایده های تابی برای ایستادگی و مقاومت به مظلومان جهان ارائه میدهد و بر همین اساس باید بتوانیم جنبه رسانه‌ای بهتری به این جریان تزریق کنیم چرا که بسیاری از هنرمندان مطرح دنیا که در عرصه مقاومت، حرف های زیادی برای گفتن دارند، از این رویداد مهم بی‌اطلاع هستند.

وی گفت: محتوای آثار چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت غالبا به مواضع داعش و آل سعود و ارتباط صهیونیسم با آل سعود و آمریکا پرداخته است که همه این آثار حرف‌های شفاف و روشنی در دل خود دارند زیرا در گذشته در خصوص مقاومت بیشتر نمادهای کلی به چشم می آمد که امروز این بحث تعمیم پیدا کرده است.

همچنین در ادامه محمد حبیبی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: 4 هزار و 362 اثر از 71 کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که به جرات میتوان گفت بیش از 30 درصد این آثار از سوی هنرمندان مطرح بین‌المللی است و در نمایشگاه این فستیوال 150 اثر نقاشی، 100 پوستر، 250 اثر کارتون و کاریکاتور و 70 اثر حجمی به چشم میخورد و این 600 اثر طی دو مرحله داوری انتخاب شده اند.

حبیبی ادامه داد: داوری نهایی آثاری به زودی انجام می‌گیرد و برگزیدگان نیز 18 دی ماه در قالب مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد.

گفتنی است، در نمایشگاه چهارمین جشنواره هنر مقاومت آثاری از کاظم چلیپا، حسن روح الامین، محمد بهرامی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، ادهم ضرغام و محمود آزادنیا روی دیوار رفته است و این دوره از جشنواره جهانی هنر مقاومت شامل چهار بخش نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و آثار حجمی بوده که در مجموع 600 اثر به نمایش شد. این نمایشگاه تا 20 دی ادامه دارد.

ارسال نظر: