دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها خبر داد:

انتخاب دانشگاه‌ها برای اجرای بخش‌های تخصصی سند اسلامی‌سازی

کدخبر: 2077684

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها می‌توانند به صورت پایلوت به عنوان دانشگاه‌های نمونه برای اجرای بخش‌های تخصصی سند اسلامی‌سازی شدن دانشگاه‌ها شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام روح‌الله شاطری صبح امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌تواند پایلوت اجرای سیاست‌های حوزه بهداشت در سند اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها انتخاب شود.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید بهشتی نیز می‌تواند به صورت پایلوت به عنوان دانشگاه اجراکننده مباحث علوم انسانی این سند تعیین شود.

شاطری ادامه داد: در حوزه اجرایی‌سازی بخش‌های مهندسی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز با مسئولین دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت نیز صحبت شده است که بتوانیم یکی از این دانشگاه‌ها را به صورت پایلوت برای اجرای بخش‌های مهندسی این سند انتخاب کنیم.

وی افزود: انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه می‌توانند با مسئله‌محوری، موتور محرکه علوم دینی را در کشور ایجاد کنند.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد: شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها حدود ۳۰۰ مصوبه داشته است که به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب، برخی از این مصوبه‌ها تنها به ستاد وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها ارائه شده اما در عرصه عمل شاهد اجرای این مصوبات نبوده‌ایم؛ بنابراین باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا دانشگاه‌ها با توجه به حوزه‌های تخصصی خود بتوانند در اجرای مصوبات این سند فعالیت کنند.

شاطری اظهار داشت: در دور جدید سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مصوبات مطابق با چهار نظام آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی دانشگاه‌ها طراحی، تدوین و اجرا می‌شود.

وی گفت: فضای دانشگاه‌ها یک فضای علمی و فرهنگی است، بنابراین این فضا می‌تواند به شکل‌گیری علم دینی کمک کند.

منبع: مهر

ارسال نظر: