رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

قیمت برنج ایرانی به ۱۶ هزار تومان رسید/ آرد و حبوبات ۱۰ درصد گران شدند

کدخبر: 2078092

کرباسی گفت: برنج ایرانی اعلا و درجه یک در بازار عمده فروشان ۵ درصد و در بازارها و مغازه های خرده فروش تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با وضعیت این روزهای بازار بیان داشت: وضعیت بازار بسیار نامناسب است، مردم توان خرید ندارند و بازار در رکود کامل به سر می برد.

وی افزود: حبوبات، برنج ایرانی و برنج خارجی از جمله کالاهایی هستند که با افزایش قیمت ناگهانی روبه رو شدند. گفته می‌شود برنج ایرانی اعلا و درجه یک در بازار عمده فروشان 5 درصد و در بازارها و مغازه های خرده فروش تا 15 درصد نیز افزایش قیمت داشته است.

کرباسی تأکید کرد: قیمت برنج اعلا ایرانی در عمده فروشان به 13700 تومان و در مغازه ها به 15 هزار و حتی 16 هزار تومان نیز رسیده است، دلیل این افزایش مشخص نیست و گفته می شود که کشاورزان به قیمت مناسب برنج را می‌فروشند، اما تجار و دلالان قیمت آن ها را بالا برده اند، برنج خارجی نیز 5 درصد و برنج محسن در بازار تا 8 درصد گران شده و به کیلویی 4600 تا 4700 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بنکداران گفت: حبوبات نیز افزایش قیمت زیادی داشته به طور مثال لوبیا چیتی،لپه، نخود 10 درصد و لوبیا قرمز 5 درصد افزایش قیمت داشته است، شکر از جمله کالاهایی است که قیمتش تغییری نداشته است اما آرد نیز 10 درصد گران تر شده است.

منبع: نسیم اسدپور

ارسال نظر: