فهرست جدید دوپینگی‌های دوومیدانی منتشر شد

کدخبر: 2078341

فدراسیون جهانی دوومیدانی یک لیست ۱۹ نفره از ورزشکاران دوپینگی را اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در لیست جدید منتشر شده از سوی IAAF نام 19 دونده دوپینگی دیده می‌شود. «عبدالله داچا» از مراکش نفر سوم مسابقات جوانان جهان در سال 2007 یکی از دوندگان سرشناس این لیست است که حالا باید محرومیت چهار ساله را تحمل کند.

«جائواد زین» مراکشی به دلیل امتناع از دادن آزمایش دوپینگ به مدت چهار سال، «عثمان الگومری» به مدت دو سال، «محمد بوفدیل» به مدت دو سال و «جامل چاتبی» به مدت 32 ماه از دیگر ورزشکارانی هستند که باید این مدت را محروم باشند.

این اسامی در حالی منتشر شده که فدراسیون جهانی دوومیدانی در ماره مارس کشورهای اتیوپی، کنیا، اوکراین، بلاروس و مراکش را نیز در فهرست کشورهایی قرار بود که در موضوع مبارزه با دوپینگ در شرایط حساسی به‌سر می‌برند.

در لیست جدید IAAF همچنین نام «تیم آبیی» دونده پیشین تیم بریتانیا و دو دونده از ایران به نام‌های امین لطف‌اللهی و مهدی رستمی نیز دیده می‌شود که هر کدام با محرومیت چهار ساله مواجه شده‌اند. البته نام دو ورزشکار ایرانی در این لیست پیش از این و در تاریخ 13 آذر ماه توسط غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) اعلام شده بود.

ارسال نظر: