معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

جمهوری اسلامی ایران وحدت اسلامی را تبیین کرده است/ حمایت از فلسطین نشانه وجود وحدت در میان مسلمانان به شمار می‌رود

کدخبر: 2078396

شیخ نعیم قاسم گفت: جمهوری اسلامی ایران وحدت اسلامی را تبیین کرده و تا کنون اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام داده است؛ امام خمینی (ره) نیز رهبر و پیشوای وحدت اسلامی در سراسر جهان بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنانی در مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، با اشاره به وضعیت حال حاضر منطقه گفت: برای مقابله با جریان های تکفیری باید بتوانیم دین اسلام را به پیش ببریم و از آن در برابر جنگ های مستقیم و غیرمستقیم دشمنان حفظ کنیم. وی افزود: تکفیری ها ابزار دست دشمنان اسلام هستند و برای پیشبرد اهداف دشمنان، از هر تلاشی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان فروگذار نمی کنند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد وحدت و مبارزه با جریان های تکفیری گفت: مقابله واقعی با جریان های تکفیری تنها به وسیله جمهوری اسلامی ایران، مقاومت و حزب الله لبنان انجام گرفته و نتایج مثبتی تا کنون داشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران وحدت اسلامی را تبیین کرده است و تا کنون اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام داده است. امام خمینی (ره) نیز رهبر و پیشوای وحدت اسلامی در سراسر جهان بود. معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که برخی از اهل تسنن زیان های بسیاری از تعصبات خود در حمایت از جریان های تکفیری متحمل شده اند گفت: اسلام اصیل انتخاب همه مسلمانان است و با این انتخاب می توان بر این جریان های تکفیری پیروز شد. وی در پایان با تأکید بر اینکه حمایت از فلسطین نشانه وجود وحدت در میان مسلمانان است، افزود: مسلمانان اگر می خواهند وحدت خود را ثابت کنند باید از فلسطین حمایت کنند و بدون حمایت از فلسطین نمی توان مدعی وحدت بود. بر این اساس، دستاوردهای مهمی که در سوریه و عراق شاهد آن هستیم و ایستادگی مردم یمن و بحرین در برابر ظلم و تجاوز عربستان سعودی نتیجه همین وحدت است.

ارسال نظر: