نظر مولاوردی درباره بودجه معاونت امور زنان/ بودجه معاونت زنان افزایش ندارد

کدخبر: 2078560

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اعتبارات این معاونت در بودجه سال ۹۶ افزایش نداشته است، گفت: ستاد ملی زن و خانواده تا هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شهیندخت مولاوردی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۶ با توجه به مصالح و منابع دولت پیش بینی شده است، افزود: در بودجه سال ۹۶ اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده نسبت به سال ۹۵ هیچ افزایشی نداشته است.

وی در خصوص بودجه حوزه زنان خانه دار تاکید کرد: در لاحه بودجه ۹۶ ردیفی برای بیمه زنان خانه دار دیده شده است که البته هدف این است که این ردیف از بودجه حدف نشود زیرا براساس نظر شورای نگهبان بیمه زنان خانه دار باید از قانون بودجه منفک شده و به صورت قانون دائمی در آید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: در آیین نامه ماده ۲۷ قانون پنجم توسعه کشور در مورد بیمه های چند لایه، لایه دوم ان به موضوع بیمه زنان خانه دار پرداخته است که اگر تصویب و ابلاغ شود این بودجه به صورت قانون دائمی در می آید.

وی اظهار کرد: در بودجه سال ۹۶ به طور کلی اعتبارات حوزه زنان در تمامی عرصه ها تغییر چشمگیری نداشته، اما ممکن است درصدی اضافه شده باشد که تاثیر گذار نیست. دولت بنا به مصالح و منابعی که داشته بودجه را طرح ریزی کرده است و انتظار داریم با توجه به پیش بینی و توان دولت، همین ارقام در مجلس به تصویب برسد.

مولاوردی در مورد تشکیل ستاد ملی زن و خانواده خاطرنشان کرد: این ستاد با دستور اجرایی شدن سیاست های کلی حوزه خانواده بزودی تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: سه تاریخ برای تشکیل ستاد ملی زن و خانواده به دفتر رئیس جمهور ارسال شده و امیدواریم جلسه این ستاد تا هفته آینده برگزار شود.

ارسال نظر: