در هفته وحدت صورت گرفت

احداث هفتمین خوابگاه دانشجویی دخترانه طرح خورشید بنیاد ۱۵ خرداد

کدخبر: 2078813

احداث هفتمین خوابگاه دانشجویی دخترانه طرح خورشید بنیاد ۱۵ خرداد در هفته وحدت در آستانه میلاد پر برکت حضرت ختمی مرتبت رسول مهربانی و سلاله گرامی ایشان حضرت امام جعفر صادق در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز گردید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احداث هفتمین خوابگاه دانشجویی دخترانه طرح خورشید بنیاد 15 خرداد در هفته وحدت در آستانه میلاد پر برکت حضرت ختمی مرتبت رسول مهربانی و سلاله گرامی ایشان حضرت امام جعفر صادق در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز گردید.

در مراسم کلنگ زنی این خوابگاه، دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن خیر مقدم به میهمانان، دانشگاه شیراز را یکی از مصادیق دانشگاه‌های مهمی در کشور مه میزبان دانشجویان محروم مناطق اطراف است دانست و ابراز امیدواری کرد این حرکت خیر که هسته و ابتداء آن از حضرت امام خمینی (ره) بوده و طی طریق آن توسط حضرت آیت‌الله صانعی تا به امروز تداوم داشته همچنان با قوت ادامه داشته باشد.

در ادامه حجت‌‌الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی طی سخنانی صیانت از دختران سرزمین اسلامی مان را از اصول مهم و لازم دانستند و این امر خیر را از برکات جاودان انجام شده به دست بنیاد پانزده خرداد و سرپرست دانشمند آن خواندند.

دکتر محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی و معاون اسبق وزارت بهداشت با تبریک فضای متبرک ایام ولادت خیرالبشر و فرزند بلندمرتبه شان رئیس مذهب تشیع امام صادق (ع)، با اشاره به کلام حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند "انتظار فرج از نیمه خرداد کشم"، استراتژی ایشان را همان اتفاق نیمه خرداد یعنی به میدان آمدن مردم دانستند و خوابگاه سازی را برای فرزندان همین مردم و گرامیداشت ارزش وجودی شان دانست.

دکتر اکبری برنامه ساخت خوابگاه ها را مطابق با بهترین استانداردهای دنیا و منطبق شده و کاملا در جهت رفاه دختران دانشجو عنوان نمود.

در ادامه این مراسم حضرت آیت الله صانعی نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد ١٥ خرداد، با ایراد سخنانی شیراز را سنبل محبت و پرورش دهنده بزرگان بی مانندی چون ملاصدرا خواندند و حضرت امام خمینی (ره) را فرزند و عصاره وجودی ملاصدرا دانستند.

ایشان فقر علمی و عملی گریبانگیر جامعه را ناشی از عمل نکردن کامل به افکار و بیانات بنیان گذار جمهوری اسلامی عنوان نمودند و با ذکر خاطراتی از دوران پیش از انقلاب، ایمان امام خمینی (ره) را چنان استوار نقل کردند که فقط با اتکال به خداوند و بدون پشتوانه دنیوی قصد مبارزه با قدرت سلطنت ایران را نمود.

نماینده ولی فقیه اثر وجودی و کاربردی برکات حضرت امام صادق (ع) برای انقلاب و کشور را نیز کلیدی خواندند و تجلی آن را در سالی دانستند که در ایام تقارن ایام شهادت امام صادق و نوروز، مردم یکپارچه به فرمان امام خمینی (ره) به عزاداری پرداختند و عید نگرفتند.

آیت الله صانعی صادر اول را ذات مقدس پیامبر اکرم (ص) عنوان کردند که روح لایتناهی ایشان همانند باطن قرآن برای ما قابل فهم و درک نیست. سرپرست بنیاد ١٥ خرداد با تبیین عظمت و اهمیت ایام ولادت این دو نور واحد آسمانی، شروع ساخت خوابگاه دخترانه شیراز در این ایام را به فال نیک گرفتند و ابراز امیدواری کردند این حرکت، گام کوچکی در پیشبرد و تحقق اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در خدمت به مردم باشد.

هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود دوازده هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل می باشند. شایان ذکر است از این تعداد ٤٠٠٠ نفر در خوابگاه های مختلف ساکن می باشند که بیش از ٦٠ درصد این دانشجویان را دختران تشکیل می دهند.

خوابگاه طرح خورشید بنیاد ١٥ خرداد انشاءالله با ظرفیت ٢٥٠ نفر و با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز احداث خواهد شد.

ارسال نظر: