مدیرعامل شرکت بیمه البرز در گفتگو با «نسیم آنلاین»: حضور اولیاء برای سندیکا هزینه داشت!

شرکت‌های خارجی بعد از برجام آورده‌ای نداشتند، فقط می‌آیند و می‌روند!/ "محسن رنانی" از هیات مدیره البرز انصراف داد

کدخبر: 2078819

سید رسول تاجدار خودداری محسن رنانی، نماینده معرفی شده صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای حضور در هیات مدیره این شرکت را دلیل مهم ناقص ماند ترکیب هیات مدیر بیمه البرز برشمرد

مدیرعامل شرکت بیمه البرز، خودداری محسن رنانی، نماینده معرفی شده صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای حضور در هیات مدیره این شرکت را دلیل مهم ناقص ماندن ترکیب هیات مدیر بیمه البرز برشمرد و گفت که صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر محسن رنانی را به عنوان نماینده خود در ترکیب هیات مدیره بیمه البرز معرفی کرد که او نیز پس از یک جلسه، از حضور حویش استعفا داد.

سید رسول تاجدار، در گفتگو با « نسیم آنلاین» افزود که در حال حاضر، در انتظار معرفی نماینده جدید از ناحیه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.

وی،درباره احتمال تعدیل منفی در EPS شرکت متبوع خود گفت که درصورت های مالی شش ماه نخست بیمه البرز ذخیره 9 میلیون یورویی خسارت آتش سوزی پتروشیمی لحاظ شده و تا اکنون EPS شرکت بیمه البرز منفی نشده است و افزود که سهم شرکت بیمه البرز، از خسارت آتش سوزی پتروشیمی 9.2 درصد بوده است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرز، درباره تاثیر پسابرجام بر صنعت بیمه و عقد قرارداد با شرکت های بیمه ای خارجی هم گفت که شرکت بیمه البرز،همانند سایر شرکت های بیمه ای موجود در کشور بوده و در حال حاضر مذاکرات با شرکت های خارجی فراوان است و آنها فقط می آیند و می روند.

وی توضیح دادکه شیوه حضور شرکت های بیمه ای خارجی در ایران به سه دسته تقسیم می شود که خرید سهام شرکت های بیمه ای موجود درکشور، ایجاد دفاتر ارتباطی در ایران و ثبت شرکت خارجی در ایران در زمره این سه شیوه بوده که در حال حاضر، فقط شرکت های خارجی دفاتر ارتباطی در ایران ایجاد کرده اند که به معنی جذب پرتفو در صنعت بیمه کشور نیست.

به گفته تاجدار، شرط پذیرش پرتفوی از خارج کشور درصنعت بیمه منوط به داشتن رنکینگ بین المللی شرکت های داخلی بوده در غیر اینصورت بهای تمام شده خدمات بیمه ای به صورت جدی افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت بیمه البرز، گفت که صنعت بیمه ایران قبل از تحریم ها هم واگذار کننده و انتقال دهنده ریسک به خارج از کشور بوده زیرا حجم صنعت بیمه ایران بسیار کوچک است.

وی، گفت که کل سرمایه و ذخایر شرکت های بیمه ای نزدیک به 35 میلیارد دلار بوده که این رقم در معیارهای جهانی بسیار کوچک است و بازدهی صنعت بیمه کشور زیر 12 درصد است.

تاجدار، اذعان داشت که در حال حاضر هیچ کسی انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در صنعت بیمه کشور را نداشته و گفت که در شرایط پسابرجام، در زمینه پذیرش ریسک ازخارج هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است.

خزانه دار سندیکای بیمه گران ایران، از وجود افراد معترض نسبت به پرداخت حق عضویت به این سندیکا ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که این سندیکا تا چندی پیش، فاقد سرپناه بوده و سربار و یا اجاره نشین بوده است.

سید رسول تاجدار،با بیان اینکه برای نخستین بار این سندیکا، صاحب یک مکان فعالیت شده است، تاکید کرد که در شان و منزلت این سندیکا نیست که با سابقه بیش از بیمه مرکزی، فاقد مکان بوده و یا جاره نشین باشد.

وی، تایید کرد که حق عضویت اعضای سندیکای بیمه گران ایران در دو سال گذشته افزایش یافته و افزود که برخی از شرکت ها در پرداخت حق عضویت خویش به سندیکا تاخیر داشته اند.

خزانه دار سندیکای بیمه گران ایران، پرداخت حق عضویت اعضای این سندیکا را به دو شیوه حق عضویت ثابت و بر مبنای جذب پرتفو تقسیم بندی کرده و اذعان داشت که حق عضویت ثابت هر شرکت در یک سال 40 میلیون تومان بوده که بر این رقم، عدد 1.5 در 10هزار واحد جذب پرتفو را هم باید افزود.

وی، تصریح کرد که در حال حاضر، فعالیت های تحقیقاتی گسترده ای در حوزه بیمه درمان و شخص ثالث در این سندیکا در حال انجام است و ابراز امیدواری کرد که در صورت تامین بودجه سال 95 سندیکا، حق عضویت اعضاء بر مبنای جذب پرتفوی درسال 96 از رقم 1.5 در 10 هزار واحد کاهش یابد.

خزانه دار سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه این سندیکا را کسی تحویل نمی گرفت، تاکید کرد که درحال حاضر فعالیت های سندیکا به اوج خود رسیده است.

تاجدار، با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو برای معرفی دبیرکل جدید این سندیکا به «نسیم آنلاین» تصریح کرد که دبیرکل سندیکا حتی اگر کلیات صنعت بیمه را هم بداندکافی است، بنابراین سندیکا باید به دنبال افرادی باشدکه امور این سندیکا را بیرون از آن به پیش ببرد و الزامی برای بیمه ای بودن دبیر کل سندیکا وجود ندارد.

وی، گفت: چنانچه در اوایل حضور "اولیاء" هزینه هایی هم به وجود آمد اما این هزینه ها اکنون تمام شده و دبیر کل کنونی سندیکای بیمه گران امورآن را مجدانه پیگیری می کند.

تاجدار، تحقق درآمدهای درآمدهای سندیکای بیمه گران ایران در سال گذشته را در محدوده 90 درصد دانست و گفت که کل در امد های سندیکا از محل دریافت حق عضویت افراد در سال گذشته 46 میلیارد ریال بوده است.

وی احتمال داد که با تحقق بودجه سندیکا در سال جاری هم درادم ان به رقم 47 میلیارد ریل برسد و افزود که برخی از مدیران عامل شرکت های بیمه ای در پرداخت حق عضویت خویش به سندیکا تاخیر داشته اند که بر این اساس پرداخت حق عضویت آنها تقسیط شده است.

ارسال نظر: