حسن عباسی:

باید دلار را از پشتوانه مالی کشور حذف کنیم/ مذاکره‌کنندگان الان باید قانع شده باشند که آمریکا قابل اعتماد نیست

کدخبر: 2078836

رئیس اندیشکده یقین گفت: نباید اجازه داده شود ایران و ایرانی به ویژه اسلام مورد توهین و تحقیر آمریکا قرار گیرد، افرادی که مصمم بر انجام مذاکرات و ارتباط با آمریکا بودند الان دیگر باید قانع شده باشند که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حسن عباسی عصر امروز در نشست «ما و فرهنگ کدآمایی» که در سالن ستارگان اراک برگزار شد، با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کدآمایی در جامعه و تأمین نیازها با منابع موجود اظهار کرد: باید تلاش شود تا این مهم به عنوان یک فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی که برگرفته از واژه کدخدا و کدبانو است در جامعه احیا شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون علم اکونومی و یا همان علم اقتصاد غربی بر اساس اذهان دولت‌های غربی سقوط کرده، افزود: این علم به معنای تخصیص بهینه منابع محدود به نیازهای نامحدود است که هم‌اکنون در تمام کشورهای دنیا که روزی این مسئله را قبول داشته‌اند با شکست مواجه شده است.

رئیس دانشکده یقین تصریح کرد: متأسفانه انقلاب‌هایی تحت عنوان بورس بر اساس قمار، بانک بر اساس ربا و اوراق قرضه بر اساس بیمه ایجاد شده که تمامی این موارد در ظاهر بسیار خوب هستند، اما هنگامی که به عمق و عواقب آن نگاه می‌شود یک مصیبت برای بشر است.

عباسی با اشاره به اینکه تمامی این انقلاب‌ها در گذشته یکی از یکی بدترین و نامناسبت‌ترین نظام‌های مالی بوده که مشکلات بسیار جدی را ایجاد کرده، ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اگر مردم و مسئولان بتوانند با همت خود اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند و ارزش دلار را پایین بیاورند بسیاری از مشکلات موجود رفع و کمک بزرگی به اقتصاد کشور شده است.

وی خاطر نشان کرد: کدآمایی همان خودکفایی است که در صورت تحقق و نهادینه شدن در جامعه می‌تواند زمینه ساز اقتصاد مقاومتی باشد، همچنین ما باید تلاش کنیم با منابع محدود کشور را مدیریت کنیم.

رئیس دانشکده یقین گفت: متأسفانه استادان اقتصاد کشور با واژه کدآمایی آشنایی ندارند، به همین دلیل و نبود آگاهی‌های لازم در سال 90 در یک روز 40 درصد ارزش ریال ایران نابود و می‌توان گفت جنگ ارزی علیه ایران آغاز شد.

عباسی اضافه کرد: ورود کالاهای مصرفی از خارج از کشور سبب ایجاد رکود شده، این در حالی است که بسیاری از افراد از مسئله پسابرجام انتظار معجزه دارند، بسیاری از صنایع با همین تفکر و وارداتی که توان تولید در داخل را داشتیم در حال نابودی هستند که همین مهم سبب پایین آمدن راندمان تولید شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورهایی که در پسابرجام می‌خواستند به اقتصاد کشور کمک کنند، دارای بدهی 60 تریلیون دلاری هستند که بدهی آمریکا در این میان 20 تریلیون دلار برآورد شده، این کشورها اگر می‌توانستند اقتصاد خود را نجات می‌دادند.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: متأسفانه هم‌اکنون در کشور به نام بانکداری اسلامی ربا و به نام بورس قمار انجام می‌شود و هیچ کدام از این موارد اسلامی نیستند.

وی با اشاره به اینکه واردات بی‌حساب و کتاب در این سال‌ها به کشور ضربه زیادی وارد کرده، اظهار داشت: استان مرکزی و اراک دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است، این در حالی است که بسیاری از ملزوماتی که می‌توان در کشور و همین استان تولید کرد را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند، بنابر این فرهنگ کدآمایی یا تأمین نیازها با همین منابع محدود باید در جامعه نهادینه شود، بنابراین همه باید به مسئله اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری که مسأله مقاوم سازی اقتصاد است نه ریاضت در اقتصاد توجه داشته باشند.

عباسی افزود: مشکل اساسی کشور ان است که دولت‌ها زیر بار اقتصاد مقاومتی نرفته‌اند، البته دیدیم که با برجام هست و نیست هسته‌ای، آب سنگین خنداب نابود و تعطیلی سانتریفیوژها نصیب کشور شد و اوباما هیچ تلاشی برای مانع شدن از اجرای قانون داماتو انجام نداد.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون داماتو هر فردی که در حوزه صنایع ایران سرمایه‌گذاری بالای 20 میلیون دلار کند، مشمول جریمه می‌شود، این در حالی است که هم‌اکنون شاهد هستیم کسانی که با آمریکا مذاکره کردند امروز لحن‌شان نسبت به تمدید تحریم‌های علیه ایران بسیار شدیدتر از دلواپسان است ما نباید حیات و ممات کشور را در برداشتن تحریم‌ها دنبال کنیم.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: نباید اجازه داده شود ایران و ایرانی به ویژه اسلام که هم‌اکنون به تمام دنیا صادر شده مورد توهین و تحقیر آمریکا قرار گیرد، افرادی که مصمم بر انجام مذاکرات و ارتباط با آمریکا بودند الان دیگر باید قانع شده باشند که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیست.

عباسی با اشاره به اینکه مبنایی که آمریکا در اقتصاد جهانی ایجاد کرده آن است که تمام قدرت ملی‌اش به دلار وابسته است، بیان کرد: باید تلاش کنیم دلار را از پشتوانه مالی کشور حذف کنیم، تا اقتصاد مقاومتی به نتیجه برسد و در حوزه اجرایی با تولیدات کیفی‌تر وابستگی به کالاهای خارجی را کمتر کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم از قوانین مالی غربی پیروی کنیم هرگز به نتیجه نخواهیم رسید بلکه باید مدل ایرانی اسلامی را به نتیجه برسانیم این مدل با تحقق فرهنگ کدآمایی و تبدیل آن به فرهنگ جاری شدنی است که در این زمینه باید با جدیت بیشتری گام برداشته شود.

ارسال نظر: