مراسم رونمایی از نماهنگ "آزادی"؛

خاطره گلریز از حمایت صریح امام از موسیقی ارزشی/ نجفی: این مسیر ادامه راه مجاهدان خرمشهر است

کدخبر: 2078877

آیین رونمایی از نماهنگ آزادی جدیدترین نماهنگ مرکز آوای انقلاب اسلامی(مأوا) با استقبال گسترده مردمی و با حضور چهره‌های سرشناس فرهنگی هنری در برج آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، آیین رونمایی از نماهنگ آزادی جدیدترین نماهنگ مرکز آوای انقلاب اسلامی(مأوا) با استقبال گسترده مردمی و با حضور چهره های سرشناس فرهنگی هنری در برج آزادی تهران برگزار شد.

در این مراسم که عصر دیروز یکشنبه 28 آذر با حضور پرشور مردمی برگزار شد در ابتدای مراسم محمدرضا گلریز خواننده پیشکسوت کشورمان گفت: حضرت امام به پشتوانه مردم انقلابی را به پیروزی رساند که تمام دنیا برای ناکام ماندنش تلاش می کردند. و در این راه هم بزرگانی در حوزه هنر به خصوص موسیقی در این مسیر قدم بر می داشتند. بزرگانی نظیر استاد خشنود، شاهنگیان و رضا رویگری که همگی با اشعار و آوای خود در ابتدای نهضت برای مردم موسیقی و سرود تولید می کردند.

گلریز با اشاره به مرحوم استاد حمید سبزواری، جایگاه ایشان را در ادبیات انقلاب دست نیافتنی توصیف کرده و ادامه داد: ایشان بسیاری از آثار انقلابی را نظیر «خمینی ای امام» و «برخیزید» و... خلق کردند که اتفاقا خود من در گروه سرودی که سرود خمینی ای امام را احرا کرد حضور داشتم. جایگاه ایشان در ادبیات انقلاب دست نیافتنی است و تا سالها بعد هم نمونه آثار ایشان نخواهد آمد.

پیشکسوت موسیقی کشورمان با انتقاد از وضع موسیقی پاپ در کشور تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد بروز انواعی از موسیقی هستیم که هیچ سنخیتی با انقلاب و اسلام ندارد و ترویج موسیقی غربی است. در حالی که امریکا صراحتا اعلام می دارد که مبالغ گزافی را صرف موسیقی غربی در ایران می کند، بعضی ها در کشورمان هم موسیقی فاسد را رواج می دهند.

گلریز در انتها با ذکر خاطره ای به حمایت صریح امام خمینی از موسیقی ارزشی اشاره و بیان داشت: موسیقی انقلاب با پشتیبانی امام (ره) پیشرفت کرد. ایشان اولین کسی بودند که از موسیقی انقلابی حمایت کردند. وقتی که خیلی حرف و حدیث درباره موسیقی وجود داشت، خدمت امام (ره) رسیدیم. مرحوم سید احمد به نقل از امام (ره) گفتند در کشورمان سلیقه‌های زیادی وجود دارد؛ اما شما باید موسیقی‌هایی مانند سرود «شهید مطهری» را بخوانید. و این تشویق ایشان نقطه جوشش موسیقی ارزشی و انقلابی شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری ضمن باکیفیت خواندن اثر، گفت: من به خاطر احترام خاصی که برای 3 تن قائلم به اینجا آمده ام. یکی حامد زمانی که با موسیقی خودش جای خالی مهمی را پر کرده. دیگری قاسم صرافان که با عباراتی که در اشعارش به چشم می خورد می درخشد و دیگری احسان محمد حسنی مسئول سازمان اوج. به خصوص حامد زمانی که بر قرار خود ایستاده است و امیدوارم تا سالهای سال بر این قرار استوار بماند. و امیدوارم حمایت های لازم از جوانان مستعد در این مسیر انجام گیرد تا این مسیر را بتوانیم با قدرت بیشتری ادامه دهیم.

هم چنین احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون نیز در آیین رونمایی از نماهنگ آزادی گفت: من تنها نماهنگی را که تا انتها و با اشتیاق کامل تماشا می کنم نماهنگ های حامد زمانی است. دلیل ان هم غیرت، غرور و شرف ملی و دینی است که در آثار او موج می زند. کارهای او هویت دارد و درباره هویت سخن می گوید و امیدوارم که به کار خود با قدر ادامه دهد و ما هم با تمام وجود او را پشتیبانی می کنیم.

احمد نجفی ادامه داد: می توان گفت جوانانی مانند حامد زمانی در مسیری قدم برمی دارند که مجاهدان فتح خرمشهر قرار داشتند و ادامه دهنده راه بزرگانی چون جهان آرا و موسوی جوانانی چون حامد زمانی هستند؛ چرا که ایشان با کارهایشان مفاهیمی را در جهان فریاد می‌زنند که بسیاری جرات بازگو کردن آنها را ندارند. برای همین به این خواننده ارزشمند می‌گویم که با شدت و پشتکار به کارش ادامه دهد تا چشم بدخواهان بسته بماند و ما نیز پشتیبان کارهای او خواهیم بود.

بعد از احمد نجفی، از نماهنگ آزادی با حضور حامد زمانی خواننده و آهنگساز این اثر رونمایی شد که این نماهنگ با استقبال فراوان و تشویق های پرشور حضار در مراسم همراه بود. بعد از آن حامد زمانی درباره اثر گفت: در این به دنبال تشریح تفاوت های میان مفهوم آزادی مدنظر داعش و استکبار با آزادی واقعی بوده ایم و خواستیم گوشه ای از این نفاوت ها و سوء نیت های ایشان را به تصویر بکشیم و نشان دهیم که ازادی مد نظر انها ریشه در خون دارد.

خواننده نماهنگ ازادی در ادامه تاکید کرد: من از ابتدا که کارم را در موسیقی آغاز کردم هدفم مشخص بود برای همین سعی کردم از همان ابتدا در جهتی حرکت کنم که همسو با هدفم باشد اتفاقی که رخ داد اما تلاش من ادامه دارد چون می‌خواهم تا انتها در همین مسیر که در آن ارزش‌های اسلام ریشه دارد ادامه راه دهم.

در پایان نیز قاسم صرافان گفت: فریب بزرگی پشت واژه آزادی وجود دارد، که خواستم پشت پرده آن را در شعرم نشان دهم. ضمن آن که شاعر باید آنچه را که می‌سراید باور داشته باشد تا بتواند به روح و قلب مردم رسوخ کند والا کار سفارشی هیچگاه نتیجه‌بخش نخواهد شد. تلاش خودم این است که هر آنچه می‌سرایم از عمق وجودم باشد و این اتفاق در کارهای حامد زمانی رخ داد و او با جان و دل برای کارش وقت و انرژی صرف می‌کند.

صرافان در پایان افزود: در حال حاضر موسیقی‌های ارزشی بیشتر از مداحی مورد استقبال قرار می‌گیرد و حامد زمانی شوری را که حاج صادق آهنگران در دوران جنگ آغاز کرده بود را ادامه می‌دهد.

پایان بخش مراسم هم سید مهران علوی کارگردان نماهنگ بود که کارگردانی این اثر را سخت توصیف کرده و گفت: ابتدا که پیشنهاد ساخت این نماهنگ به من داده شد، احساسی دوگانه داشتم، چرا که می بایست کاری می ساختم که به این شعر قوی و پر مفهوم و این آهنگ چیزی بیافزاید نه آن که بی خاصیت باشد.

علوی در پایان ضمن تشکر از مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) گفت: باید از مرکز آوای انقلاب اسلامی تشکر کنم چرا که اگر حمایت های ایشان نبود نماهنگ با چنین کیفیتی به انجام نمی رسید.

گفتنی است نماهنگ آزادی جدیدترین محصول مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) است که با آهنگسازی و صدای حامد زمانی، تنظیم امیر جمالفرد و کارگردانی سید مهران علوی تولید شده و در شبکه های مختلف سیما منتشر می شود.

ارسال نظر: