انتقاد شدید آیت‌الله جنتی از "قانونی" خواندن پرداخت‌های نجومی توسط مقامات مافوق دولتی:

ظاهراً از حقوق‌های نجومی هم باخبر بودند هم راضی

کدخبر: 2078971

دبیر شورای نگهبان گفت: من تعجب می کنم که چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند. البته با دفاعی که از این پرداخت ها می شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداختها هم راضی بودند!

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله جنتی در آئین افتتاح «مسجد حضرت امام سجاد(ع)» در محله صادقیه تهران، با گرامیداشت هفته وحدت و ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و حضرت امام صادق (ع) گفت: باید اعتراف کنیم که شناخت ما از سیره پیامبر اعظم(ص) و ائمه هدی(س) و حتی بزرگانی مثل حضرت امام خمینی(ره) اندک است. اگر به اجرای اسلام ناب و حرکت در مسیر آرمان های بنیاگذار انقلاب اسلامی، باور داشته باشیم قسط و عدل در جامعه محقق می شود و استکبار جهانی به زانو در می آید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، با تشریح اجمالی وضع جامعه بشری در بدو ظهور اسلام گفت: پیش از ظهور اسلام و در بدو میلاد حضرت، مکه خانه یکتاپرستی به مرکز بت پرستی تبدیل شده بود و بسیاری از انحرافات بشر نیز از خداگریزی و فاصله گرفتن از توحید به وجود آمده بود. وضع مردم چنان بود که گاهی برای خود از «خرما» بت می ساختند و آن را می پرستیدند و وقتی فقر و گرسنگی به آنها فشار می آورد، خدای ساخته خود دست خود را می خوردند و باز درک نمی کردند که از چنین خدایی، کاری بر نمی آید.

وی افزود: شرک و بت پرستی، موجب رونق «دنیاپرستی»، «ستمگری»، «فساد اخلاقی و عیاشی اشراف» از یک سو و در مقابل «ازدیاد فقر مستمندان» و «افزایش فاصله فقرا و اغنیا» شده بود.

وی تصریح کرد: نه تنها در مکه مکرمه ، بلکه در تمام جهان آن روز، یکتاپرستی کمرنگ شده بود و در کشورهای کوچک و حتی ممالک بزرگ و کشورهای متمدنی همچون ایران مردم به انواع شرک دچار شده بودند. به طوری که حتی «انسان پرستی» ترویج می شد و برخی پادشاهان مثل فرعون شده بودند و مردم را به پرستش خود دعوت می کردند.

آیت الله جنتی، تولد پیامبر اعظم(ع) را شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت: در زمانه‌ای که جامعه بشری دچار چنان وضع اسفبار و تاریکی بود، پیامبر عزیز ما، در خانه پدری به نام عبدالله به دنیا آمد، در حالی که پدر قبل از تولد فرزند از دنیا رفته بود و پس از اندکی سایه مادر نیز از دست داد. پیامبری که ملائکه آسمان و انبیاء عظام منتظر تولدش بودند، محروم از سایه پدر و مادر با الطاف خداوند متعال رشد و نمو یافت و به چنان مقامی رسید که در شب معراج، جبرئیل امین(س) نمی‌تواند همه راه را همراه با او گام بردارد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) چنان شوق هدایت داشت و برای مردم دل می سوزاند که می خواست قالب تهی کند؛ «لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ» (شعراء: 3)

دبیر شورای نگهبان با تشریح مرارت ها و رنج های پیامبر اعظم(س) طی 13 سال نبوت در مکه گفت: ابوجهل ها و ابولهب ها در مکه چنان با هتک حیثیت و شرف، به آزار حضرت گستاخ بودند که تا پای کشتن آن بزرگوار ایستادند و اگر حضرت در مکه می ماند با شهادت ایشان، چراغ هدایت بشر، خاموش می شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، سرعت توفیقات پیامبر اعظم(ص) در تأسیس حکومت اسلامی و گسترش آن را نیز از شگفتی های تاریخ دانست و گفت: آن بزرگوار طی 3 سال در مدینه با برپایی حکومت برپایه قسط و عدل، کاری کرد که هیچ پیامبر و پادشاهی توفیق آن را نیافت و این حکومت چنان جاودانه شد که الگوی حکومت ها در روی زمین شد و حتی طایفه ای از اجنه امت حضرت شدند. «قُلْ أُوحِیَ إِلَیَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا. یَهْدِی إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَنْ نُشْرِکَ بِرَبِّنَا أَحَدًا» (سوره جن: 1و2) بگو به من وحى شده است که تنى چند از جنیان گوش فرا داشتند و گفتند راستى ما قرآنى شگفت‏ آور شنیدیم که به راه راست هدایت مى ‏کند. پس به آن ایمان آوردیم و هرگز کسى را شریک پروردگارمان قرار نخواهیم داد.

وی افزود: اندکی از تأسیس حکومت در مدینه نگذشته بود که پیامبر اعظم(ص) برای هدایت مردم جهان اقدام کرد و به پادشاهان ممالک مختلف نامه نوشت و از همان مردم مستضعف و پابرهنه، در آن سرزمین دور افتاده، چنان قدرتی ایجاد کرد و ابرقدرتهای زمان را متزلزل ساخت.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: وقتی نامه پیامبر به ایران رسید، پادشاه زمان آن را پاره کرد ولی امروز نه تنها در ایران که در تمام جهان، سر هر ظهر صدای «اشهد ان محمّدا رسول الله (ص)» از هر کوچه ای به آسمان می رسد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، «اسلام» را تجدید حیات کرد. اسلامی که با حاکمیّت فرهنگ غربی و استکبار جهانی، به فراموشی سپرده شده بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یکی از اولاد پیامبر ما، همان پرچمی را به اهتزاز درآورد که زمانی پیامبر اعظم(ص) و امیرمومنان(ع) برافراشته بودند و توانست مجدداً قدرت اسلام را نمایان سازد و قدرتهای استکباری و شیطانی را به لرزه درآورد.

آیت الله جنّتی افزود: استکبار جهانی از کشورهایی مثل روسیه هراسی ندارد بلکه، از قدرت اسلام نابی می ترسد که امواج بیداری آن در چهار دیواری ایران متوقف نمانده و تا آفریقا را در نوردیده است.

دبیر شورای نگهبان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام بر ایران حاکم شد. زیرا با تحقق ولایت فقیه و زیر لوای قانون اساسی، شورای نگهبانی تأسیس شده است که اجازه تصویب هیچ قانونی را بر خلاف اسلامی نمی دهد.

وی یادآور شد: باید بر تمام مراکز اداری، احکام اسلام حاکم باشد تا مردم آسایش و سعادت داشته باشند. ولی من نگرانم، قدرتی که حضرت امام خمینی(ره) از حاکمیت قرآن و اسلام برای این کشور به دست آورد و توانست دنیا را به لرزه درآورد، با جهل برخی مقامات، تضعیف گردد.

دبیر شورای نگهبان گفت: دنیاگرائی، اشرافیت گرائی، ترجیح دادن فرزندان بر قانون و حاکمیت پول بر مناسبات موجب شده است بازهم فرهنگ غرب در این کشور رخنه کند. تا جائی که برخی جرأت می کنند از صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی از جیب معلم، هزارها میلیارد تومان، پول بالا بکشند.

وی با ابراز تأسف از پدیده فیش های نجومی گفت: مسأله صنار و سه شاهی نیست؛ ظاهراً حقوق های 50 میلیونی فقط پرداخت های رسمی است و برخی افراد، به طور غیر رسمی در قالب وام یا پاداش، دریافتهای کلان بسیاری داشته اند و اکنون هم متأسفانه برخی توجیه می کنند که این پرداختها، غیر قانونی نبوده است!

آیت الله جنتی افزود: کجای این دریافتها، با تعالیم اسلام، با قانون، با منویات امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگاری دارد؟! من تعجب می کنم که چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند. البته با دفاعی که از این پرداخت ها می شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداختها هم راضی بودند!

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: چطور نهادهای نظارتی از این پدیده اطلاع نداشتند؟! آیا باید این قدر درباره پرداختهای نابجا سکوت بشود تا داد مردم بلند بشود؟! آیا با وجود اعتراض مردم، نباید حاضر به جبران باشند و بازهم باید توجیه کنند؟!

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از قانونی خواندن حقوق های نجومی گفت: کدام قانون اجازه داده از جیب مردم محروم و بیکار و گاه حتی گرسنه، حقوق های این چنین بردارند؟! اگر برخلاف قانون پرداخت شده که «خیانت» نسبت به مردم هم هست و ظلم مضاعف است.

وی دنیا گرائی مقامات را منشأ پرهیز آنان از مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: آیا یک مقام مسئول با اشرافیت گرائی می تواند مقابل آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی مجنون، بایستد؟

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به فرازی از نامه 62 نهج البلاغه گفت: این جمله که حضرت می فرماید: «به خدا سوگند! اگر من تنها با دشمنان روبرو شوم، در حالى که آنان تمام روى زمین را پر کرده باشند، نه باکى داشته، و نه مى‏ هراسم.» مانند جمله حضرت سیدالشهداء (س) در کربلا که فرمود: «هیهات مِنّاالذِلَّه»، توفان برپا می کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، ایستادگی حضرت امام خمینی(ره) در برابر دشمنان اسلام را ناشی از وارستگی و پرهیز از دنیازدگی دانست و افزود: امام بزرگوار، مرد خدا بود و با اتکای به خداوند متعال می فرمود: «مسلمانان جهان با همراهی نظام جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کنند تا دندانهای آمریکا را در دهانش خرد کنند.» (صحیفه نور، جلد 20، صفحه 172)

وی افزود: متأسفانه ما نه تنها حضرت پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق (ع) را نشناختیم بلکه باید اعتراف کنیم که شناخت ما از حضرت امام خمینی(ره) نیز اندک است. اگر به اجرای اسلام ناب و حرکت در مسیر آرمان های بنیانگزار انقلاب اسلامی، باور داشته باشیم قسط و عدل در جامعه محقق می شود و استکبار جهانی به زانو در می آید.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) یادگارهایی است که باید باید مورد توجه قرار گیرد. مانند جمله کوتاه «ما می توانیم» که در دنیا قدرت آفرین شده است و امروز «حلب» با همین شعار آزاد شد و نشان داد، با باور به همین جمله می توانیم در برابر آمریکا و اسرائیل مقاومت کنیم و پیروز شویم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید شعار «ما می توانیم» بالای سقف آسمان این کشور باشد تا اقتصاد، تولید و اشتغال رونق بگیرد. اما مشکل اینجاست که برخی از مسئولان ما به آن باور ندارند. گاه حتی «ما می‌توانیم» و «اقتصاد مقاومتی» را به زبان می آورند اما به آن باور ندارند.

آیت الله جنتی با تشریح آثار آزادی حلب گفت: باید آزادی حلب را واقعاً جشن گرفت. زیرا تیر آزادی حلب، اکنون به قلب آمریکا و اسرائیل اصابت کرده است و شکست ایادی شیطان بزرگ در حلب، به معنای شکست اسرائیل و عربستان سعودی است.

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از حمایت های آل سعود از گروههای تکفیری گفت: متأسفانه این رژیم با نفت مردم محروم عربستان، گروههای دیوانه‌ای را به سوریه و عراق گسیل کرده است که به صغیر و کبیر رحم نکردند. اما خداوند متعال خواست که رزمندگان اسلام که فرزندان امام خمینی(ره) و رهبر عزیز ما هستند، با تیکه بر شعار «ما می توانیم» پیروز شوند.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولان به بازماندگان شهدای مدافع حرم شد و افزود: این شهدا، ابوذرها، عمارها، میثم تمارهای امروز هستند و وظیفه همه است که به احوال خانواده این شهدا توجه کنند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به آیه 29 سوره فتح، گفت: قرآن کریم می فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»؛ حضرت محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و در میان خود مهربانند. مسئولان هم باید مانند پیامبر (ص) با دشمنانی مثل آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی، دشمن باشند و با مردم دوست و مهربان باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان از کسانی که برای برپایی مسجد حضرت امام سجاد(ع) به شیوه های مختلف کمک کرده اند، تجلیل کرد.

ارسال نظر: