رسیدگی به دانشگاه‌های نسل سوم اولویت صندوق رفاه است

کدخبر: 2078983

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: رسیدگی به مشکلات رفاهی دانشگاه های نسل سوم همچون دانشگاه فناوری های نوین سبزوار از اولویت های برنامه های صندوق رفاه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ذوالفقار یزدان مهر با حضور در دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با رئیس و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضمن تشکر از خدمات ریاست دانشگاه در برطرف نمودن نیازهای دانشجویان، انگیزه بالای دانشجویان این دانشگاه را تحسین نموده و بیان داشتند: من انگیزه دارم که در کنار این چنین دانشگاه هایی باشم و هر کمکی که بتوانم در این خصوص انجام دهم.

مهندس یزدان مهر افزود: از این دانشگاه که توقع کارآفرینی و تجاری سازی علم وجود دارد باید امکانات رفاهی آن نیز مهیا باشد تا دانشجویان با آرامش خاطر به تحصیل و فعالیت های پژوهشی بپردازند.

وی ادامه داد: نگاه دولت یازدهم بر کیفی سازی خدمات و آموزش در دانشگاه ها متمرکز شده است و ما کمک خواهیم کرد که حرکت محسوسی در جهت تجاری کردن علم در این دانشگاه ها که جزو دانشگاه های کار آفرین می باشد صورت گیرد.

رئیس صندوق رفاهدانشجویان وزارت علوم بر حل مشکلات خوابگاهی در دانشگاه فناوری های نوین تاکید نموده و تصریح کردند: حدود 350 دانشجوی این دانشگاه در اماکن استیجاری زندگی می کنند که ما مبلغی برای رهن خوابگاه ها در اختیار دانشگاه قرار می دهیم تا بتوان بخشی از موانع پیش روی برداشته شود.

مهندس یزدان مهر، با اشاره به امکانات و فضای ورزشی در خوابگاه تصریح کرد: امسال ما در وزراتخانه حدود 100 خوابگاه را به اتاق سلامت و تندستی مجهز نمودیم و برای این دانشگاه نیز چنین اقدامی انجام خواهیم داد و در وهله نخست وسایل ورزشی تهیه و برخی خوابگاه ها را مجهز خواهیم کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روند تغذیه در دانشگاه فناوری ها نیز قدردانی نموده و بیان داشتند: برای ادامه این روند بخشی از هزینه های تغذیه دانشجویی که از مطالبات پیمانکار می باشد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: ظرف یک سال و نیم گذشته یکصد و چهارده صندوق خیریه قرض الحسنه دانشجویی برای ارائه خدمات به دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاههای کشور ایجاد شده و ما آماده راه اندازی این صندوق برای برطرف کردن مشکلات دانشجویان بی بضاعت و نیازمند هستیم.

مهندس یزدان مهر با بیان اینکه در سالهای گذشته مشکلاتی برای پرداخت وام دانشجویی داشتیم گفتند: خوشبختانه از طریق درآمد اختصاصی صندوق بخشی از مشکلات ما در این حوزه برطرف شده و سقفی جهت اعطاء وام برای داشجویان فناوری های نوین سبزوار قائل نیستم و پوشش 100 درصدی را برای این دانشگاه در نظر می گیریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با وجود نوپا بودن در عرصه کار آفرینی گام های خوبی برداشته افزودند: صاحبان واحدهای فناور و دانشجویان پژوهشگر می توانند برای تامین مالی طرح های خود با صندوق رفاه تفاهم نامه امضاء کنند چرا که ما حاضر به سرمایه گذاری در طرح های تجاری سازی دستاوردهای علمی هستیم.

در ادامه دکتر جلیلوند نیز ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مهندس یزدان مهر در دانشگاه اظهار داشترئیس دانشگاه نیز بیان داشتند: این دانشگاه با 800 دانشجو در 6 رشته مهندسی به عنوان دانشگاه نسل سوم با رویکرد استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال 1392 فعال شده است.

رئیس دانشگاه فناوری های نوین سبزوارخاطر نشان کرد: بیشتر امکانات رفاهی و آموزشی موجود در دانشگاه در بازده زمانی یک سال ساخته و به بهره برداری رسیده و ما تلاش نموده ایم با وجود تنگنا های مالی خللی در ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان بوجود نیاید .

دکتر جلیلوند با اشاره به همکاری ها و انجام طرح های پژوهشی با ادارات و صنایع شهرستان گفتند: کار آفرینی و تولید ثروت از علم رویکرد دانشگاه ما در این زمینه می باشد و برای تسریع در این روند نیازمند کمک های صندوف رفاه دانشجویی هستیم.

ارسال نظر: