در جلسه هیات نظارت برسازمان‌های مردم نهاد؛

۶ سازمان مردم‌نهاد از فرمانداری تهران مجوز فعالیت گرفت

کدخبر: 2079126

هیات نظارت برسازمان‌های مردم نهاد(سمن)ها، در جلسه دیروز خود که به ریاست فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران برگزار شد، پس از بحث و بررسی ۱۰ پرونده، با شروع بکار شش سازمان مردم نهاد، موافقت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معصومه پاپی نژاد، نماینده سمن‌ها در هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد و مدیرعامل "کانون مهر خانواده"، در این رابطه گفت: در این نشست همچنین پرونده چهار نفر از متقاضیان تمدید مجوز فعالیت سمن هایشان، بررسی شد که با فعالیت دو مرکز موافقت وادامه کار دو مرکز دیگر موکول به ارایه گزارش مالی وعملکرد دوساله، توسط مدیران این مجموعه ها شد.

وی به عنوان فعال اجتماعی، سپردن کارهای مردم به خود مردم را بسیار با اهمیت دانست و یادآورشد: در چنین شرایطی، بحث نظارت نیز به عنوان عامل مهمی در عرصه فعالیت‌های مراکز مردم نهاد، پیش می‌آید که اگر مشکلی وجود دارد بیشتر ناشی از این بخش و کمبود ناظر کارشناس است.

وی در خصوص شرایط تاسیس سازمان‌های عام المنفعه و غیر انتفاعی تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی در این سازمان‌ها ‌ارایه خدمات اجتماعی غیر انتفاعی توسط یک گروه است لذا به شرطی که منافعی را دنبال نکنند با درخواست تاسیس چنین نهادهایی البته پس از تکمیل پرونده و استعلام ها، موافقت می شود.

وی افزود: هیئت موسس سازمان مردم نهاد بعد از تشکیل جلسه و انتخاب هیئت رییسه، صورتجلسه و استعلام های لازم را به محل درخواست صدور مجوز برای ثبت سمن ارائه می‌دهد. مراجعه به سایت ثبت شرکت ها و ارایه اطلاعات خواسته شده و گرفتن شماره ثبت و ارائه به فرمانداری ادامهی مراحل گرفتن مجوز دو ساله فعالیت است .

پاپی نژاد درپاسخ به سؤالی درخصوص سمن ها گفت: برای اداره بهتر جامعه بایستی به سمت شیوه هایی برویم که خود مردم نقش اصلی را در انجام کارها داشته باشند. یکی از بهترین شیوه ها، فعالیت سمن ها با محوریت انجام کارهای داوطلبانه و خدمات اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این نهادها درسطح بین الملل نیز با اهمیت زیاد دنبال شده و به عنوان سازمان های غیر دولتی (NGO) شناخته می شوند یادآور شد: نکته ی مهمی که در این جا وجود دارد بحث نظارت است که بایستی به دقت صورت گیرد.

مدیرعامل کانون مهر خانواده، در خصوص شمار سازمان های مردم نهاد دارای مجوز فعال در سطح شهرستان تهران گفت که آمار دقیقی دراین زمینه وجود ندارد اما به نظر می رسد به حدود یکهزار و پانصد سازمان برسد.

ارسال نظر: